Sunday, May 16, 2010

Sibu: Cara cara bercakap dengan orang pekak

Mood aku untuk menulis kembali hampir terpancut bila dapat bercakap dengan orang pekak. Kau tau tak orang pekak ni apa?Penyakit orang pekak ni adalah satu fenomena baru bermula dari pilihanraya Hulu Selangor. Dah nama pekak lain yang orang suruh buat lain yang dia buat.

Baik..di Sibu penyakit pekak kembali menular. Kalau di Selangor diberinya Sekolah Cina di Rasa sebanyak 3 juta walaupun BN tumpas di situ, kebodohan tahap cipan berlanjutan sampai ke Sibu. Dah orang kata, DUN Bawang Assan dan DUN Pelawan tu kubu kuat dan totok roket sepet dekat situ jugak yang BN sibuk nak tawan, sampai beri 18 juta. DUN Nangka yang majoriti Melayu, BN buat tak pandang, Dahlah pekak buta pulak tu.

Semalam pimpinan tertinggi BN sampai di Sibu setelah dikerah oleh jentera kucing kurap macam aku. Niat hanya satu, mahukan pucuk pimpinan datang menjengah pengundi di DUN Nangka, pengundi Melayu, pribumi Melayu..tuan punya tanah Melayu. Rupanya, penyakit pekak berulang lagi. Aku tak tahulah pekak pasal telinga selalu masuk air masa mandi ke atau ada unsur sabotaj di sini. Di suruh datang menjengah ke DUN Nangka jumpa pengundi Melayu, tau tau si sepet di bandar jugak yang dia jumpa. Sudahnya 800 pengundi Melayu yang menunggu ketibaan pimpinan BN di DUN Nangka berambus balik ke rumah. Kata sahabat blogger parpukari, ada unsur sabotaj di sini kerana ADUN Nangka yang terlampau banyak makan nangka sampai masuk angin takut aduan pengundi di DUN Nangka akan telanjangkan kelemahan dia pada pimpinan BN. Dah lain penyakit pulak...penyakit takut tidur telanjang.

Sudahnya BN tumpas di Sibu. Patutlah mood aku macam belacan sebelum bertolak ke Sibu. Agak-agaknya bila BN nak belajar korek telinga untuk buang taik taik telinga dan belajar dengar apa kemahuan banjingan macam aku ni? Aku ingat lagi masa sekolah dulu, cikgu aku aku selalu pesan, bila peperiksaan, buat soalan yang mudah dulu pasal senang dan pasti akan dapat markah. Sama macam di Sibu, dah tahu DUN Nangka tu kawasan pengundi Melayu, patutnya kawasan tu yang di beri perhatian.

Aku tak tahulah apa yang istimewa sangat dengan kawasan mata sepet ni sampai berjuta juta kasi tapi keputusan tetap membuatkan muka BN macam orang berak sembelit. Bila BN nak faham yang betul betul kasihkan BN ni adalah orang Melayu kerana di dalam Melayu terkandung UMNO.

Kalau macam ni caranya..BN paling sesuai untuk mendominasi cara cara belajar bercakap dengan orang pekak!!!

Fuckatan jangan ingat aku akan beralih angin pulak...sayang dan cinta aku tetap pada BN..Piraahhh mabuk dengan Fuckatan!!

4 comments:

  1. bro,
    wa tumpang simpati bro..lu orang dah kerja macm org gila..last2 dpt yg pekak2..
    memang bangsat bro...bagi pila apa2 pun pada cina..depa dah set mind pru ke 13 akan sapu melayu..

    ReplyDelete
  2. Najib harus memberi perhatian yg serious dgn yg berikut:
    1. BN tidak lagi diterima oleh kaum Cina. Mereka telah nampak bhw MCA dan Gerakan tidak mampu utk memenuhi cita2 kaum Cina iaitu utk memerintah Malaysia spt Singapura. Kaum Cina tidak berpuas hati dgn hanya memegang 70% ekonomi Malaysia. Mereka kalau boleh mahu bolot semua.
    2. Kaum Cina sedar bhw DAP yg berkiblatkan Singapore akan menjadikan negara Malaysia sebuah republik utk mereka berkuasa politik seterusnya. Jika ini berlaku, tak usah haraplah orang Melayu boleh bangkit semula. Pembangkang Melayu akan disenyapkan dgn tindakan memufliskan mereka spt yg berlaku di Singapore.
    3. Inilah masa yg sangat sesuai utk Cina merebut Puterajaya melalui PKR dan PAS. Sebab kaum Melayu berpecah kpd UMNO dan PAS. PAS pula hanya mahu dapat peluang memerintah sahaja. PAS tak kira kalau kuasa politik yg sebenarnya akan berada di tangan DAP. Tengok sahaja di Selangor dan di Penang, bagaimana PAS bagaikan patung bisu yg tidak langsung membela kaum Melayu.
    4. Perhatikan bagaimana Anwar dari PKR digunakan oleh DAP utk menekan Nik Aziz dari kumpulan Erdogan PAS supaya jangan sekali2 berkerjasama dgn UMNO spt yg diura2kan oleh Hadi dan Nasha. DAP tahu jika UMNO dan PAS boleh berkerjasama, orang Melayu akan jadi sangat kuat dan berupaya menghalang cita2 jahat kaum Cina. Melayu boleh meminda perlembagaan dan melenyapkan terus kuasa ekonomi dan politik kaum Cina dgn cara yg dilakukan oleh Kerajaan PAP Singapore. Niat jahat mesti dihalang dgn tegas dan berani.
    5. Ini sekarang kaum Melayu sedang melihat bagaimana Najib sedang sangat berlembut dgn orang Cina dan membiarkan diri dipulas tangan (arm twisting) oleh MCA dan Gerakan. Kononnya nak ambil hati kaum Cina. Tak perlu lagi sebab kaum Cina sudah tak ada hati lagi dgn BN!
    6. Utk kembalikan kuasa politik kpd orang Melayu di PRU13 nanti, UMNO haruslah meletakkan calon Melayu tempatan di kawasan majoriti Melayu. Calon Cina atau India hanya boleh diletakkan di kawasan majoriti Cina sahaja. Jangan beri muka kpd kaum Cina ini. Ada mereka beri muka kpd kaum Melayu?
    7. Utk survival orang Melayu, PAS dan UMNO mesti berkerjasama. Tolak ke tepi segala perbezaan. Tengok bagaimana kaum Cina dari MCA, Gerakan dan DAP pun boleh bersatu utk agenda jahat mereka. Kenapa kita orang Melayu tak boleh?
    8. Tengok bagaimana PR telah mainkan isu agama dan perkauman di PRK Sibu dan Najib tidak ambil sebarang tindakan yg tegas dan berkesan. Kalau zaman Tun Mahadir sudah lama petualang2 negara ini telah diISAkan. Fikirkanlah utk keselamatan rakyat. Jangan asyik berselogan shj yg rakyat akan didahulukan! Sebenarnya kaum Melayu nampak slogannya harus ditukar kpd "Cina didahulukan!"
    9. Orang Melayu dan Raja2 Melayu mestilah bangun dari tidur sebelum terlambat. Jangan tunggu sehingga nasi menjadi bubur! Menyesal dahulu kedapatan menyesal kemudian tak berguna!
    Allah hu Akbar.

    ReplyDelete
  3. Salam saudara JB,mana 'GERAKAN MELAYU BANGKIT' dan PERKASA ? Tolong bangkit bersedia untuk survival bangsa ,jangan hiraukan amaran....bila melayu bersatu dicap racist..kaum pendatang bersatu tak pula racist...apa nih,bodoh betul pihak2 yg melarang,bukan kita nak berperang tapi kita nak sedarkan bangsa melayu yg tak lama lagi bakal nak pupus!!

    wargamas

    ReplyDelete
  4. Aku rasa sudah sampai masanya BN kena ubah cara berpolitik. Mana pergi cerdik pandai golongan muda dalam BN? Mana para intelektual dalam BN terutamanya UMNO? Pada pendapat aku, cara BN dulu dan sekarang tetap sama. Tapi BN lupa, pengundi makin lama makin bijak. Aku pernah cuba mendekati pengundi-pengundi muda untuk dapatkan sedikit pandangan mereka. Banyak komen yang aku dapat ialah kebebasan media yang pada anggapan mereka terlalu berat kepada kerajaan. Mungkin taktik ni dah tak sesuai untuk zaman teknologi. Maca-macam lagi yang aku rasa BN tak boleh dok pakai otak puak-puak lama, give ways to new fresh leaders.

    ReplyDelete