Thursday, August 22, 2013

Once a Hindraf is always a Hindraf..perghhh..Jebat cakap omputih!!!Steady Menteri Zahid!!!

 
Sekarang ni kalau ditanya Menteri mana paling hebat dalam barisan kabinet Najib jawapannya ialah Menteri Zahid Hamidi.

Kenapa Menteri Zahid hebat? Sebab Menteri Zahid anak jantan yang bertelur dan berani. Kau ada?

Menteri Zahid jaga portfolio sebagai Menteri KDN dengan sebaik mungkin. Bukan setakat kementerian yang dijaga rapi tetapi agensi di bawah kementerian turut dibawah pengawasannya. Kalau sesiapa yang rasa kail panjang dan berani berumah di tepi pantai, silalah jolok sarang tebuan Menteri Zahid. Pasti kena sengat!

Terbaru yang kena 'sengat' ialah Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, P.Waythamoorthy yang mempersoalkan SOP polis. (entah macam mana mangkuk ni boleh jadi Timbalan Menteri, tidak pula kita ketahui).

Standard Timbalan Menteri ni mengingatkan Jebat pada seorang Timbalan Menteri dulu yang sama taraf mangkuknya dengan P.Waythamoorthy. Anda lupa pada Timbalan Menteri 'new politics' Shaifuddin Abdullah?

Bekas Timbalan Menteri new politics sibuk beli insurans dengan menyokong tindakan si bebal Adam Adli tetapi Timbalan Menteri P.Wahthamorthy pula seorang Timbalan Menteri yang mulut tidak ada insurans.

Adakah Timbalan Menteri Hindraf ini bercadang untuk mengubah SOP pasukan polis semasa mengambil tindakan?

Sukalah Jebat cadangkan pada Menteri Zahid Hamidi anak jantan supaya menyerapkan Waythamoorthy ini ke dalam pasukan polis supaya beliau dapat berdepan dengan gangster dengan lebih berhemah dan beretika.

Mungkin Waythamoorthy akan dapat membuktikan kepada pihak polis bahawa setiap kali berdepan dengan gangster dan sebelum mengambil tindakan hendaklah dimulakan dengan memberi salam kepada gangster terlebih dahulu dan lebih mulia sekiranya di dalam bulan Syawal ini pihak polis membawa ketupat dan rendang untuk disajikan kepada para gangster..Hebat lu macha!!!
 
Jebat sedikitpun tidah pernah hairan kalau Waythamoorthy mempersoalkan tindakan pihak polis tetapi Jebat lebih hairan bagaimana macha ni boleh berada di dalam kabinet Tok Najib. Hanya Tok Najib boleh jawab persoalan ini. New politics jugak?
 
Jebat tertarik dengan apa yang blogger Just Read nukilkan 'I don't want to say this but some of my friends are already saying it: "Once a Hindraf is always a Hindraf!"  

Baca nukilan sahabat Just Read DI SINI
 
Ada betulnya apa yang sahabat Just Read katakan dan apabila Menteri Zahid menasihatkan Moorthy meletakkan jawatan maka tindakan itu sebenarnya jauh lebih bijak daripada tindakan Tok Najib meletakkan P. Waythamoorthy di dalam barisan kabinetnya.
 
Tok Najib jangan fikir dia mampu menukar manusia menjadi robot dan mampu menukar orang yang suka berdemo kepada seorang timbalan menteri yang bertanggungjawab dan faham dasar-dasar kerajaan.!!!
 
p/s: Jom cari punca nahas bas ekspress di Genting Highlands sehingga ke lubang cacing..Hebat Menteri yang sudah transform ni!!!

4 comments:

  1. LEBIH RAMAI MENTERI MELAYU MACAM ZAHID LEBIH BAIK UNTUK NEGARA. !
    BERANI KERANA BENAR, DAN SUDAH PASTI RAKYAT AKAN SOKONG.
    JANGAN JADI TIN KOSONG, MENYALAK MACAM ANJING.
    AKU SUKA AKSI MR BEAN.....BODOH BETULLLLLL.

    ReplyDelete
  2. http://lesungbesi.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Zahid dah tunjukkantaringnya... Kenapa tidak dari dulu lagi...Kalau dari dulu lagi kan senang...

    ReplyDelete
  4. Dulu Zahid tak pegang portfolio KDN jadi nak tunjuk taring macam mana

    ReplyDelete