Thursday, August 29, 2013

Ayat PM Najib tak habis?

polis-senjataxxwaytha

Terima kasih Perdana Menteri Dato Seri Najib kerana akhirnya buat statement pasal Waythamoorthy.

'Sebagai anggota pentadbiran, kena senada dan sealiran dengan anggota pentadbiran'..Itu kata Perdana Menteri Dato Seri Najib. Benar dan tepat. Mana mungkin dalam setandan pisang ada pula terselit buah rambutan atau manggis.

Cuma Jebat rasa kata-kata Perdana Menteri Dato Seri Najib tentang tindakan Waythamoorthy ini seperti ayat tergantung. 

Alangkah bagusnya jika ayat Perdana Menteri Dato Seri Najib berbunyi 'Sebagai anggota pentadbiran, kena senada dan sealiran dengan anggota pentadbiran, JIKA TIDAK ELOK LETAK JAWATAN ATAU SAYA AKAN PECAT'

Agaknya, kalau Menteri Zahid Hamidi jadi nombor 1 mungkin itulah ayatnya atau mungkin orang seperti Waythamoorthy tak berani bersuara langsung!!

Apa pun, langkah terbaik daripada Perdana Menteri Dato Seri Najib. Terima kasih!!!

8 comments:

  1. Ayat itu sbnarnya tidak tergantung ,memang dah menjadi lumrah orng Melayu sejak zaman berzaman kalau menyatakan ssuatu sentiasa berhemah apa yang sebenarnya tersirat diberitau tidat secara direct tetapi melalui kiasan dalam kenyataan dbuat.Masaalahnya zaman sekarang ini ramai yang tak faham atau buat2 tak faham akan maksud yang tersirat.Di cadang untuk dimasukkan bahasa kiasan & peribahasa sebagai sebahagian perkara yang wajib diajar dalam subjek BM di sekolah2.

    ReplyDelete
  2. Terlalu berlapik la masalahnyer sampai orang pijak kepala, cine & india maner nak berlapik, main tembak jer..najib kan melayu baru, ader adap jugak ker...hancur la mno mcm nie, kalau perkasa bertanding plihanraya confirm boleh menang

    ReplyDelete
  3. ha..ha..ha...!

    Najib berani nak cakap ditect?

    Bole blah lah mat tanglung nih!

    ReplyDelete
  4. Elok kalau Rosmah jadi PM...mungkin Waythamoorty kena penampar negori!

    ReplyDelete
  5. DS Najib ni memang wataknya lembut dalam ahli keluarganya. Nasibnya baik sebab muda2 lagi terpileh jadi MB Pahang (Tumpang tuah bapanya).Dan seterusnya jadi PM......dah tak de choice terbaik. Jadi apa nak diherankan jika semua statement yang dibuatnya lembut2 belaka. Seorang PM kena tegas, berperinsip, sayangkan bangsa dan agama. Cepat2 melenting jika bangsa nya diperkotak katikan. Ini tidak.....dia terus pileh jalan selamat nak jaga periuk nasi dalam politik katakan. Berbeza denga ayahnya Tun Razak dulu...amat tegas , berperinsip dan berjiwa nationalisist. Mana nak dapat orang UMNO macam tu sekarang.

    ReplyDelete
  6. Betullah tu.. orang yang selalu mengkritik mana tau buat keja.jadi pembangkang jelah selayaknya.tengok sedara kamu anwar tu,dalam kerajaan (Cemas nak jadi PM) apa dia buat.cakap mudah hantukkan bibir bawah dengan bibir atas jadilah. buat keja harramm...yang lain juga dihayun dihantuknya. bila ditanya,tak dijawab.sensitif.. U ULANG I SAMAN.. tak kecut telo dibuatnya.. biak pi lantaklah apa dia nak buat.

    ReplyDelete
  7. Anak Bukit JelutongAugust 29, 2013 at 10:06 PM

    Aku amat setuju dengan anon 4.43.

    Kalau orang yang kena tegur itu faham dah cukup untuk dia cepat-cepat letak jawatan, kerana itulah mesej sebenar DS Najib.

    Tapi kalau dah tak faham nak buat macamana.

    Hanya mutu mengenali manikam..

    ReplyDelete
  8. Kepada YB. Perdana Menteri Dato' Sri Haji Mohammad Najib bin Tun Haji Abdul Razak,

    Di sini saya ingin mengatakan bahawa BN kalah bukanlah koncern BN tak baik, khas nya MCA kerana kebanyakan Ahli MCA cabangan bawah, pemimpinnya sudah berjaya sombong dan tidak berkhimat dan ular, olih itu mengakibatkan ramai Malay, Cina dan India naik marah dan kalah PRU 13 teruk

    Contohnya yang saya tahu Pengerusi MCA GOMBAK YIP KUM FOOK dan Permuda MCA GOMBAK YIP JIUN HANN, mereka ular sampai wang Tokong pun berani telang dan halau Sami Buddha keluar dari tokong, orang ramai benci MCA.

    Apabila mereka tolong Donald Lim Siang Chai di Selayang, orang ramai salah sangka Donald Lim sama satu kaki……

    Sekira MCA cuba ingin memulit nama baik dan sokongan olih orang ramai semula, pemimpin seperti ini patut di kikis dengan bersih dalam parti, Kalau tidak sampai bila pun susah memulit semangat

    Sekian, Terima kasih

    ReplyDelete