Saturday, June 1, 2013

Tok Najib lembut hati atau punaisihat buat hal lagi?


Daulat Tuanku!!

Semalam ramai puak tu yang menerima gelaran Tan Sri. Hebat!!

Tak berjasa malah memboikot kita tetapi tetap kita julang dan beri pingat.

Aduhai..hal mutlak untuk beri gelaran tu tapi ingat-ingat dan kenang-kenanglah apa yang dia orang tu dah buat pada kita masa PRU yang lalu.

Baru sebulan PRU berakhir tetapi apakah kita sudah terlupa apa yang dihempapkan ke muka kita oleh si mata sepet?

Orang sudah beri isyarat bahawa kita ditolak sepenuhnya, kita tidak dihargai tetapi kita masih beri muka. Kalau nak lebih bagus beri sahaja peha untuk mereka robek dengan rakusnya.

Buat baik berpada-pada. Sampai bila kita nak memberi ruang kepada mereka untuk mendesak kita? Yang terbaru mereka mendesak supaya SPR dibaikpulih kerana dakwa mereka ada yang pincang di dalam SOP SPR. Kita tunduk lagi hinggakan PM terpaksa umum SPR akan dikawal selia oleh Ahli Parlimen Pembangkang dan Kerajaan. 

Wah kalau bahasa mudahnya bermaksud memang ada pincang di dalam SOP SPR hingga terpaksa dibaikpulih? Kenapa pula tidak PM sarankan supaya DUN Selangor, Pulau Pinang dan kerusi yang dimenangi Pakatan diadakan semula pilihanraya jika benar ada pincang di dalam SOP itu? Tunduk dan tunduklah lagi. 

Jangan sampai tunduk yang akhirnya akan membawa kepada melutut memohon simpati.

p/s: Tok Najib yang salah buat keputusan atau punaisihat beliau seperti yang di dakwa Tun Daim yang semakin bermaharajalela mencucuk tengkuk UMNO dan BN?

5 comments:

  1. lantik zahid hamidi tolak najib.we dont love najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sokong lantik Datuk Seri Dr Radin Zahid Hamidi (Doktor PhD komunikasi strategic dari MGSM, UPM) jadi PM kemudian diganti Mukhriz Mahathir...sebaiknya orang yg berwibawa, tegas dan otak stabil jadi PM -gadengan Zahid dan Mukriz akan membawa Malaysia ke zaman kegemilangan Peradaban Islam!

      Bunga Jawi

      Delete
  2. Penasihat PM ,diantaranya 2 manusia yg berketurunan darah yahudi ! Inilah penyebab utama selain penasihat yg ada bodoh dan buta tuli ! Oh My ! Camana nak bela bangsa sendiri ????

    ReplyDelete
  3. Najib, you are such an incompetent leader worst than Pak Lah.I hope the 3million UMNO members will vote for Najib to step down during PAU.YOu keep on kissing the chinese ass although they reject you and you neglect the malays and indian.You seems to be giving in to all the demands from opposition and might as well you let them run the country.What a stupid idiot PM you are Najib. You should be living in the jungle with your beloved Rosmah since you are such a useless PM.

    BN Supporter

    ReplyDelete