Saturday, May 11, 2013

KJ jadi Menteri?



Ketua Pemuda UMNO sudah buka mulut tawar diri menjadi sebahagian daripada anggota kabinet Najib.
 
Tahniah buat KJ kerana menang besar dalam PRU yang baru lalu. Dalam pada banyak kawasan yang sakit majoriti KJ terus melonjak naik.
 
KJ punya aura tersendiri. Setuju atau tidak itu adalah hakikat. Kadang-kadang terfikir juga mengapa ramai di kalangan kita yang tidak suka pada KJ.
 
Kalau diikut pada perkiraan emosi mungkin ramai yang tidak suka pada KJ kerana aura KJ yang sering membuatkan anak gadis tidak lena malam. Kes cemburu.
 
Kalau dikatakan KJ menjadi perosak kepada parti, tentulah sudah lama Presiden ambil tindakan.
 
Lantaran dakwaan itu, mampukah kita menolak akan kehebatan KJ berdebat dan berhujah di Parlimen? Mampukah kita namakan seorang anak muda yang mampu berdebat dengan pimpinan HamPAS di dalam kubu kuat  HamPAS?
 
Pada perkiraan Jebat, seharusnya KJ diberikan peluang untuk membuktikan kehebatan beliau sebagai pemimpin. Mukhriz sudah diberikan kedudukan, bahkan Naib Ketua Pemuda juga sudah diberikan kedudukan.
 
KJ sudah membuktikan yang beliau hebat dan mungkin kerana itulah beliau sudah merasakan beliau perlu membuka mulut menawarkan diri.
 
Atau mungkin KJ sudah tidak tahan untuk terus bersabar melihat sahabat-sahabatnya dari kilang Pemuda dinobatkan dengan pelbagai jawatan tetapi beliau masih terus terkial-kial menanam tebu berjenama KJ di bibir Presiden UMNO. KJ sudah teruji selama sepenggal.
 
Lebih baik jadi seperti KJ yang berterus terang mahukan jawatan daripada menjadi musang berbulu ayam yang sanggup melacurkan imej kawan untuk mendapatkan jawatan.
 
Aduhai..!!

p/s: Sahabat blogger Parpu tentu tak setuju!!
 
 

26 comments:

  1. LU BODEK MANGKUK AYUN NI BUAT APA GOMBAU MAYAT JADIKN CALON MENANG TAPI LAMBANG BN
    BUKAN SOKONG DIO SOKONG BN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pukimak punya org kau ingat org rombau bodoh cam kau ko?

      Delete
    2. SETAN NK PENAMPAR HOI KAIRI MEH F2F DGN U LUKG.PORAH BOTAPO KAT GUNUNG DATO LA KAU ,,,,TELLL ME HOW U MENANG KP - >>>>>>>>>> BANGANG KAU BODOH ORG MCM KAU NILAH MSIA PUNAH , HIDUP MENGAMPU

      Delete
  2. Pirahhh. Bertanding kawasan selamat gila. Dun cembong kubu kuat umno boleh lah. Duduk belakang mat hasan. Pergi jahanam lah KJ. Jangan ingat orang lupa. Kami tak lupa apa yg kau dan pak mentua kau buat sampai sekarang kesannya terasa. Kami diamkan saja sebab nak jaga parti sampai PRU. Pergi jahanam lah KJ. Ni yg admin siap kaitkan jawatan dah bg kat Mukhriz..dey admin. Anak jantan mcm mukhriz jea bertanding kawasan Pas di Jerlun dan ayer hitam kedah. Nak selamat ngaku anak N9..sedangkan KJ ni sepatutnya ngaku Kedahan lah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kegelojohannya ketika era PakLah membuatkan aku benci dengan KJ sampai hari nih.
      Tapi keberanian, kepetahan dan kebijaksanaannya berdepan dan berhujah dengan pembangkang di parlimen memang aku kagumi.

      Delete
  3. Saya stuju dgn pndapat blog ni. Klau rmai pemuda umno blh brbahas mcm kj, tentu umno nmpak hah bin mcm skrg ni ,mcm x ada telur.

    ReplyDelete
  4. Siapa yang rasa diri hebat bertandinglah lawan KJ.

    ReplyDelete
  5. cicak mengkarungMay 11, 2013 at 8:53 AM

    As an individual he is OK but as a team player, he is just bloody hopeless.

    Kalau terror bertandinglah kat kawasan Cina macam Tan Sri Shahrir barulah boleh kata ada aura. Aura kat awek Puteri UMNO boleh le.

    Suruh jaga Hub Halal pun entah ke mana?

    Timbalan Menteri, boleh try. Menteri penuh, no way!!!

    ReplyDelete
  6. Saya pikir org banyak jeles kat kj. Dia handsome, dah tu cerdik pulak.
    Saya betul2 harap KJ dapat jadi menteri. Dia boleh menjadi jambatan hubungan antara parti dan generasi muda.
    Udah2 lah. Buat apa kita lwn sama sendiri. Ingat. Barbarians at the gate.

    ReplyDelete
  7. Bagi la sokongan pada KJ. Dia dah sokong UMNO dari zaman blajar. Lagipun UMNO dah turunkan trademark kepimpinan sejak dia masuk UMNO. Betapa rugi klu kita tak support KJ dan betapa byk tenaga pemimpin tertinggi UMNO dibazirkan

    ReplyDelete
  8. abg2 sekian ..kita patut sokong KJ ..kerana bg beliau byk membantu UMNO pada penggal lepas ..untuk membongkar dan berdebat...kita ramai ahli yg buat kerja tp tak pandai berdebat ..KJ bg saya ada kedua2, kita akui apa yg telah berlaku ...ttp yg sudah tu jadikan ler iktibar... mukhriz pun kurang bercakap tp bagus (insyaAllah) dalam berkerja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BNYK CAKP KOJO BODOH BAIL SELLING UBAT KUAT KEK CHOW KIT , NI DIA LAYAK

      Delete
  9. Klu menteri penuh, Bukan sekarang... Klu x UMNO akan melahirkan ANWAR IBRAHIM II.

    ReplyDelete
  10. Saya sokong KJ diberi jawatan Menteri oleh kerana penguasaan bahasanya (BI dan BM) adalah di tahap yang tinggi. Beliau boleh berdebat dengan Pembangkang dengan cara rasional dan disokong dengan fakta. Menteri2 lain semua tak boleh harap...bila ditemuramah media asing, tergagap-gagap nak cakap Omputeh.

    ReplyDelete
  11. Jangan sesiapa silap anggapan.DS Najib tidak akan melantik KJ jadi Menteri.Kalau nak lantik telah lama berbuat demikian.Timbalan KJ seperti Dato Razali dan Dato Mukris dak lama di lantik Tim menteri.Ini kerana dosa yg dilakuka KJ semasa bapa mertuanya berkuasa terutama menjelang PRU 12 yg lalu.Tapi Najib tak bolek ketepikan terus KJ ni sbb dia menang di Rembau tambah lagi Najib beri muka kapada Abdullah Badawi.Kalau najib masih juga pilih dia orang melayu khusus orang orang UMNO akam membrontak dan akan sedikit sebanyak memberi kesan kepada pentadbiran Najib sendiri.T.jasih.

    ReplyDelete
  12. Aku dulu pun tak mengundi kj dgn niat tak nak bg dia menang byk, tp aku tgk mamat ni rajin turun sek anak aku bg bantuan, kenduri kendara pun dia rajin dtg, so kali ni aku undi dia dan hasilnya majoriti naik lbh 3 kali ganda, sifat dengki dlm hati org melayu mmg tinggi sejak dulu lg, tp kalau benih yg baik kalau di campak kelaut pun akan jd pulau.. Dr dulu aku dgr cerita yg tak baik psl kj ni ttp sbg org islam aku tak blh kata tuduhan itu betul kalau takda bukti, kalau ada bukti dia bersalah tuduhlah di mahkamah mengapa nak terlolong sana sini.. Jgn jd mcm anjing2 anwar yg tuduh spr tipu tp buktinya takda.. Lg satu anon pukimak kat atas tu jgn ingat org rombau takda otak mcm kau kita pun tau nak manilai org..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju dgn pendapat saudara. Kalau KJ sudah membuktikan dia tidak berubah arah walau telah diuji dlm penggal yg sudah,dia mmg sepatutnya diberi jawatan yg sesuai dlm kabinet. Mengapa terus membenci? Adakah kerana kita membenarkan ungkapan " jiwa melayu penuh hasad dengki dan amarah pd bangsa sendiri yg lebih pd dirinya". Hairan melihat dalaman UMNO sendiri yg begitu membenci ahli UMNO yg lain. Kalau beginilah tiada kesatuan hati para ahli UMNO memang sah parti UMNO ini akan terkubur akhirnya. Di mulut kita katakan perlu bersatu demi keutuhan bangsa melayu,namun hakikatnya dalaman UMNO sendiri hidup berpuak2. Perosak iaitu parasit dlm UMNO yg suka mewujudkan sikap berpuak dan mewujudkan kebencian pd pemimpin UMNO ini perlu dicari dan dibersihkan.

      Delete
  13. Ya, aku rasa cukup kot penalti sepenggal najib dah bagi... Kalau masih tak berapa bekenan bagi lah sbg timbalan menteri dulu.. Tp kj pun kena lah terima hakikat, orang nak apa yg dia boleh bagi kt umno bn, bukan apa yg bn boleh bagi kt dia.. N jgn jatuhkan rakan dlm umno bn. So aku rasa kj masih boleh diharapkan lagi selagi kesetian dlm umno bn masih diutamakannya.

    ReplyDelete
  14. Baik KJ jd Pengerusi beckbenchers untuk berdebat dan mempertahankan asakan pembangkang.

    ReplyDelete
  15. Bolehlah KJ menggantikan tempat Anwar Ibrahim pada zaman Mahathir jika dia dilamtik dalam kabinet. Anwar dulu tak sebut cita-cita dia nak jadi PM. KJ awal-awal lagi dah cerita nak jadi PM paling muda. Bila jadi menantu Pak Lah, gunakan kuasa bapa mertua untuk campur tangan dalam segala urusan kerajaan dan negara. Kalau elok tu tak mengapalah. Ini semuanya berpaksikan kantung sendiri. Segala transaksi korporat yang meragukan berlaku seperti ECM Libra menelan Avenue.

    Janganlah jadi mudah lupa dengan semuanya. Setinggi mana kalibernya pun, jika telah terbukti merosakkan negara, tidak layak untuk dilantik ke kabinet. Sebelum ada kuasa pun sudah bertindak sejauh itu, bayangkan jika dia diberikan kuasa. Ramai lagi tokoh lain yang lebih bersih yang boleh disandarkan harapan untuk menggalas agenda kerajaan. Biarlah dia tua sebagai Ketua Pemuda UMNO sahaja.

    ReplyDelete
  16. ORANG MELAYU MUDAH LUPA.....ITU LAH KATA KERAMAT TUN M. LIHAT SEKARANG ORANG UMNO SUDAH RAMAI LUPA SIAPA KJ......UMNO MAHU BERDEPAN LAGI DENGAN KISAH ANWAR KE2? INI AKAN TERJADI JIKA KJ DI BERI KUASA. MAMAK INI JUGA KADER YAHUDI. NAJIB SUDAH TAHU...JANGAN DESAK PM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kata2 anda seolah2 ada suatu dendam. Anda begitu pasti KJ akan berperangai sedemikian. Kebiasaannya riak bahasa gaya percakapan melayu yg berkesumat dendam sudah dapat dibaca dan diduga. Apakah melayu dlm UMNO seperti kamu yg kami semua mahu...? Di mana sikap memberi kemaafan dn memberi peluang? Org muda dapat dibentuk dgn bimbingan drpd pemimpin senior yg baik budinya bukannya menekan dan terus menekan individu terbabit hingga timbul kepuasan dr nafsu serakah yg tak berkesudahan. Makin layu lah melayu..

      Delete
    2. Buanglah prasangka buruk kesumat dengki yang tidak berkesudahan ini,Beri peluang pada adinda kitaKJ ini untuk membuktikan kesetiaan dan kemampuannya menjadi ahli kabinet Dat najib.Melupakan dan memaafkan itu lebih baik.Dulu dia masih terlalu muda terlalu bersemangat hingga terlupa pantang dan larang .Kali ni mudah2an dia akan jadi lebih baik.Jika ada kesilapan kita tegur dengan hikmah

      Delete
  17. Terima kasih kepada yang beri pandangan..sehebat mana pun KJ kita perlu serahkan hak memilih kabinet kepada Perdana Menteri..Hak mutlak..

    ReplyDelete
  18. Kj ini bagus...masa lampaunya dgn Pak Lah bukan dia punya salah. Pak Lah yg malas dan tak tau buat kerja minta KJ berikan ilham utk tadbir negara.

    ReplyDelete