Friday, May 31, 2013

KDN: Buat lebih banyak penjara


Ramai yang agak resah dengan perkembangan yang dilakukan oleh Menteri KDN yang baru, Zahid Hamidi.

Mana tidaknya, jika melakukan sesuatu yang menyalahi undang-undang pastinya waran tangkap akan dikeluarkan. Itu kehebatan Zahid Hamidi yang sepatutnya dipelajari dan dicontohi oleh Menteri Menteri lain. Bijak gunakan kuasa. 

Hari ini, budak mentah Safwan Anang khabarnya menyerbu ke pejabat KDN. Katanya untuk menyerahkan memorandum kepada Menteri KDN supaya meletakkan jawatan. Apalagi Zahid..tangkap sahaja budak mentah ni..Makan minum pun mak bapak tanggung lagi ada hati nak ubah negara.!!

Dalam perhimpunan haram Blackout baru-baru ini ada pimpinan Pakatan yang kata kalau polis nak buat tangkapan mampukah penjara yang ada di Malaysia ini memuatkan mereka?

Mudah sahaja kepada soalan tu..Buat dan dirikan penjara banyak-banyak. Selagi ada pesalah bodoh macam puak Pakatan ni selagi tulah kita dirikan penjara. Bilangan puak Pakatan ni bukan ramai pun. Balik-balik muka yang sama yang hadir ke perhimpunan haram tu.

Sumbat mereka dalam penjara. Jangan berikan keistimewaan pada mereka. Sumbatkan mereka dalam sel yang sama dengan penjenayah lain. Penjenayah melakukan kerosakkan kepada seseorang individu sahaja tetapi mereka ini sedang melakukan kerosakkan kepada negara.

Percayalah, mereka ini sekadar berani apabila ramai. Bila keseorangan dalam sel baru mereka akan tahu erti penyesalan. 

p/s: Bila nak tangkap kepala perhimpunan haram tu? Dah banyak lemak sangat dah tu..

4 comments:

  1. buat sementara kita bukak lah penjara pudu tu balik tak de masalah,berapa ribu pun puak pktn nak masuk bolih sumbat kat sana nak tengok berapa hari dia org bolih tahan hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju sangat2.Sumbat mak bapak mereka sekali sbb tak pandai ajar anak...

      Delete
  2. Tk ckp penjara lubang jamban pun ok depa ni pun mmg busuk mcm taik

    ReplyDelete
  3. KAMU ORANG BACA INI..INI NAJIB AL GIB JOR PUNYA BIJAK..KIRA SAMA BIJAK DGN PAKLAH AL SAMDOL BENDOL..
    http://anotherbrickinwall.blogspot.com/2013/06/adviser-ong-insisted-najib-repeal-isa.html

    ReplyDelete