Wednesday, February 23, 2011

Roslan Ahmad calon di Merlimau






Segala teka teki siapakah yang bakal menggalas tanggungjawab sebagai calon BN di dalam Pilihanraya Kecil DUN Merlimau terlerai petang tadi di Command Centre BN di Merlimau.

Roslan Ahmad yang berusia 44 tahun telah dinamakan sebagai calon untuk menentang calon PAS yang akan diumumkan esok.

Pengumuman calon tadi telah dilakukan oleh Tan Sri Muhyiddin Yasin sambil mendapat tepukan gemuruh oleh kira-kiar 3000 orang penyokong setia BN.

Idola orang Melaka khasnya orang Merlimau, Tok Ali jelas telah menaikkan semangat orang orang Merlimau yang tak henti henti melaungkan nama Tok Ali.

Suasana di Merlimau sudah jelas menunjukkan betapa pengundi-pengundi sudah tidak sabar sabar mahukan Roslan Ahmad dinobatkan sebagai ADUN mereka. Banyak rumah kelihatan menggantung bendera BN di dalam kawasan rumah mereka. Tidak hairanlah jika PAS amat keberatan untuk bertanding di Merlimau.

Tok Ali sempat berseloroh kepada Tan Sri Muhyiddin 'Tan Sri..kalau nak diadakan pilihanraya esok pun kami dah bersedia' sambil mendapat tepukan gemuruh.

Nama sudah diumum dan semangat sudah berkobar-kobar...ayuh mulakan langkah sederap dan seirama...Merlimau Boleh..Hidup Tok Ali!!

2 comments:

  1. selamat mengundi..









    --------------------------------------------------------------------------------------------
    Transformasi besar kpd generasi muda - Generasi baru wajib 'membunuh' beruk-beruk tua nyanyuk Sinar Harian yang Nak MampuS...BACUL!!
    http://Blog1Malaysia.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. roslan ni ada masalah, tuan. sebagai anak melaka dan yang bekerja dekat2 dengan beliau, ramai yang kurang suka dengan dia. takut pembangkang korek rahsia dia yang bukan lagi rahsia, susah umno nanti. oleh sebab dah jadi calon, kita cuma perlu sokong.

    ReplyDelete