Monday, February 28, 2011

Merlimau: Nasharudin masuk longkang


Nasharudin Md Isa, hero pejuang Melayu yang konon-konon mahu bekerjasama dengan UMNO untuk pembentukan kerajaan perpaduan suatu ketika dahulu rupanya seorang pengecut yang takut untuk ketinggalan bot.

Di pentas PAS, Nasharudin malam tadi begitu lantang mengkritik UMNO. Katanya peruntukan sebanyak RM 1.2 juta untuk mendirikan sekolah agama di Merlimau yang diumumkan oleh Tan Sri Muhiyddin Yasin sebagai satu rasuah politik menjelang Pilihanraya Kecil DUN Merlimau.

Nak dikatakan bodoh rasanya Nasharudin sudah cukup tua untuk berfikir. Salahkah sebagai sebuah kerajaan memberikan peruntukan sedemikian rupa kepada rakyat Merlimau? Bayangkan saja kalau kerajaan tidak memberikan sebarang bantuan maka sudah barang pasti Nasharudin akan katakan pula bahawa kerajaan terlalu zalim kepada rakyat Merlimau..jadi apa sebenarnya kemahuan Nasharudin? Putar alam...

Kemahuan Nasharudin sebenarnya tidak lebih daripada hanya untuk menyelamatkan kerusi Parlimen yang disandangnya. Nik Ajis sudah beri ayat-ayat maut yang mengatakan bahawa hanya anak jati Kelantan yang akan bertanding di Kelantan pada pilihanraya umum yang akan datang. Suka tak suka..kerajaan perpaduan ke mana..Nasharudin tidak punya banyak pilihan selain daripada tunduk kepada Nik Ajis.

Untuk hayat politik yang lebih lama, Nasharudin terpaksa masuk longkang seperti rakan-rakannya yang lain di dalam PAS. Isu kebangkitan rakyat Mesir terus dilolongkan oleh Nasharudin. Dan beliau mengatakan angin kebangkitan rakyat Mesir itu lambat laun akan turut diikuti oleh rakyat Malaysia. Tidakkah ini berbau hasutan dan sebarang hasutan boleh dikenakan tindakan..Beranikah Dato Hisham amaran?

Nasharudin yang sebelum ini kelihatan agak lembut terpaksa mengikuti jejak rakan-rakannya di dalam PAS. Nasharudin jelas tidak mahu kelihatan bacul di mata pimpinan tertinggi PAS..Mat Sabu dan lain-lain ayam tua di dalam PAS, sudah pasti mau mengintai ruang untuk menghidupkan semula detik-detik kegemilangan di dalam PAS. Tampak benar Nasharudin begitu hipokrit di dalam menjaga kepentingan politiknya.

Itulah yang ada di dalam PAS. Cakap berdegar-degar untuk memperjuangkan bangsa dan agama..Tetapi apabila diuji..jelas kepentingan peribadi melebihi segala-galanya..Dasar hipokrit!!

No comments:

Post a Comment