Saturday, February 5, 2011

Merlimau: PAS atau PKR silalah datang


Belum lagi proses penamaan calon untuk Pilihanraya Kecil DUN Merlimau Melaka, PAS dan PKR sudah mula menunjukkan ketidakkerjasamaan sesama mereka.

Bagi rakyat Melaka, polemik keributan untuk parti mana yang akan meletakkan calon bukanlah suatu isu yang akan melekakan jentera pilihanraya Barisan Nasional Melaka.

Datanglah PAS, datanglah PKR waimah datanglah DAP sekalipun, warga Merlimau sudah membulatkan tekad untuk terus mengundi Barisan Nasional.

Yang menarik di Merlimau, generasi muda biarpun tidak menjadi ahli UMNO tetapi jiwa mereka lebih cenderung kepada Barisan Nasional. Suka tak suka PAS atau PKR kena terima kenyataan ini.

Semasa Pilihanraya Kecil Tenang tempoh hari, aku berkesempatan untuk berjumpa dengan rakan-rakan dari Merlimau. Jiwanya? Kalau sebelum ini PAS punya pencacai taik yang berwarna hijau, di Merlimau majoriti pengundinya totok Barisan Nasional.

Akan menyedari keadaan itu, Pakatan sudah mula menduga bagaimana cara untuk menarik minat pengundi Merlimau. Langkah awal, mereka telah mula menarik perhatian pengundi Merlimau untuk terus mengikuti perkembangan mereka. Caranya? Mereka telah mula meributkan sama ada PAS atau PKR yang akan diletak di Merlimau. Murahan.

Ada sahabat-sahabat dari Merlimau yang berkata, kalaulah Sam Ketot AMK bertanding di Merlimau, rasanya tidak sabar-sabar mereka mahu mandikan Sam Ketot.

Datanglah siapa sahaja, PAS atau PKR, rakyat Merlimau mengalu-alukan kedatangan kalian.

p/s: Sahabat aku dari Merlimau, Amai namanya...dia cakap..PAS ke PKR ke...KITA RATAKAN AJE.....

1 comment:

  1. slm ziarah
    blog yg hebat
    harap dpt link dan follow blog saya kembali


    http://panggungopera.blogspot.com/

    ReplyDelete