Sunday, February 13, 2011

Kerdau: Elok PAS kekalkan calon


Sebelum menentukan siapa di antara sekutu Pakatan yang akan meletakkan calon, semua di kalangan sekutu Pakatan seakan menolak untuk meletakkan calon mereka di Merlimau. Semua di antara mereka tahu siapa jua calon yang akan mereka ketengahkan pasti akan kena togel telanjang bulat di Merlimau.

Nampak caranya, Nuar Berahim bijak dengan membuat pengumuman bahawa PAS akan meletakkan calon di Merlimau untuk menentang calon BN. Kononnya sebagai menghormati kerusi itu yang secara tradisinya ditandingi PAS.

Tetapi asasnya, Nuar Berahim sengaja memberi laluan kerus Merlimau kepada calon PAS kerana setidak-tidaknya bila Pakatan kalah di Merlimau, Nuar Berahim dan PKR akan selamat dari menjadi bahan belasahan. Nuar Berahim cukup sedar bahawa peluang Pakatan untuk menang di Merlimau hanyalah setebal kulit bawang.

Demi kawan dan sekutu, tampaknya PAS rela menjadi kambing hitam yang sedia dipalitkan tahi ke muka.

Di Kerdau, adakah kesetiaan PAS akan sekali lagi diuji oleh PKR? Kerusi yang sebelum ini ditandingi PAS mungkinkah akan diintai oleh PKR untuk meletakkan calon?

Ada besar logiknya, jika PAS kalah di Merlimau, PKR akan menggunakan peluang ini untuk meminta sekutu di dalam Pakatan memberikan ruang kepada PKR untuk meletakkan calon.

Nampak caranya..mungkinkah Sam Ketot sekali lagi akan meronta seperti kanak-kanak yang mahukan gula-gula dengan sekali lagi menggambarkan dirinya adalah calon terbaik untuk diletakkan di Kerdau?

Selepas gagal di Hulu Selangor dan Merlimau, Kerdau seharusnya menjadi ruang perhitungan kepada Sam Ketot..sama ada cita-cita tinggi melangit aka tercapai atau akan terus TERBANTUT?

Bantut dan ketot kalau dari pemahaman orang Merlimau sama sahaja maksudnya...

No comments:

Post a Comment