Thursday, February 24, 2011

Merlimau:Nama PERKASA di cemar?



Benarkah PERKASA sebegini rasis dan perkauman??

Benarkah PERKASA cuba membuat onar di Merlimau??

Benarkah PERKASA menfitnah di Merlimau??

Semua persoalan di atas adalah soalan untuk PERKASA tampil memberi penjelasan di Merlimau.

Sebentar tadi semasa proses pengumuman calon PAS untuk Pilihanraya Kecil Merlimau, Ketua Pemuda DAP, Anthony Lok telah mengatakan yang beliau telah mendapat sekeping risalah yang kononnya diedarkan oleh PERKASA Melaka.

Anthony tidak pula menerangkan apa yang tertulis di dalam risalah itu. Dia kata risalah itu jelas dari PERKASA kerana ada logo PERKASA (agaknya dia ni buta IT..lebih daripada logo pun orang boleh tiru).

Yang lebih memeranjatkan ialah bila Anthony mengeluarkan sekeping kertas dari poketnya dan membacakan ayat terakhir di dalam risalah yang dia dakwa dikeluarkan oleh PERKASA.

Antara lain ayat terakhir itu berbunyi seperti yang dibacakan Anthony ialah: BANGSA CINA ADALAH PENGKHIANAT NEGARA

Biar betul apa yang malaun ni bacakan..Pada hal beberapa malam sebelumnya di Pengkalan Samak, YB Datuk Ibrahim Ali dah pun menjelaskan dengan panjang lebar tujuan PERKASA ditubuhkan..

Ada mana-mana ahli PERKASA rasa terpanggil untuk beri penjelasan di Merlimau? Khabarnya Ibrahim Ali nak buat laporan polis..

2 comments:

  1. Dah memang penghianat, apa pula nak di nafikan. Bersengkongkol dengan pemimpin penghianat negara, menyerang hak Melayu, memperlekeh raja-raja Melayu, mempolitikan isu agama. Nak cakap macam mana lagi.

    Kalau ada pula yang mengfitnah PERKASA. PERKASA wajar mengambil tindakkan.

    ReplyDelete