Tuesday, February 8, 2011

Merlimau: Kesian Sam Ketot




Dalam takut-takut, PAS akhirnya buat keputusan untuk bertanding di dalam Pilihanraya Kecil Merlimau..

Sebentar tadi aku menghubungi rakan-rakan di Merlimau...tak sabar-sabar mereka menunggu kedatangan tarikh 26hb Februari hingga 6hb Mac..Aku tanya mereka kenapa? Jawapan mereka: Tak sabar nak togelkan PAS di Merlimau.

Orang Merlimau adalah orang yang tahu mengenang budi bukan macam Cikgu Mala KFC yang tak reti nak mengenang budi. Orang Merlimau kasi tau aku tadi, 'Berpuluh tahun, kerajaan Barisan Nasional memerintah Malaysia, sudah macam-macam yang aku dapat takkanlah aku nak undi PAS yang entah apa-apa'.

Aku tanya sahabat aku tu..antara PAS dengan PKR mana yang dia orang lebih suka untuk bertanding di Merlimau..Dia kata PAS ke PKR ke semua akan kita mandikan kat Merlimau.

Saja aku tanya khabar angin kata Ketua Angkatan Muda Keadilan, Sam Ketot yang dikhabarkan akan menjadi calon di Merlimau...Ini jawapan yang aku dapat dari sahabat aku yang jati anak Merlimau:

'Sam Ketot tu nak jadi calon dekat Merlimau? Kau biar betul bro...dia tu kat mana-mana pun tak layak jadi calon'..

Aku tanya kenapa...

'Kau bayangkan bro kalau dia jadi YB..esok orang kampung mintak ambilkan barang atas almari pun dia tak sampai..macam mana nak jadi wakil rakyat..

Memang orang Merlimau, Melaka ni mulut macam hawau..Patutlah orang luar kata orang Melaka ni kasar-kasar bahasanya..

Kasar tapi hati baik beeeeeeeeeee....elok dari mengaku Islam tapi hati penuh taik..

1 comment:

  1. BETUI BRO MACAM AYAM JANTAN BISING JA LEBIH BADAN PENUH TAIK

    ReplyDelete