Tuesday, February 8, 2011

Merlimau: Hang Tuah calon PAS??

Kalaulah Hang Tuah masih hidup agaknya parti mana yang akan diundinya dalam Pilihanraya Kecil Merlimau? Atau mungkinkah jika Hang Tuah masih hidup beliau akan dinamakan sebagai calon PAS?

Itu lagenda dan angan-angan kosong macam angan-angan Nuar Berahim nak jadi Perdana Menteri..

Kalau benarlah Hang Tuah masih hidup dan jadi calon PAS di dalam Pilihanraya Kecil Merlimau sekalipun, pengundi-pengundi Merlimau tetap dan pasti tidak akan mengundi PAS. Hang Tuah pasti kecundang kalau beliau jadi calon PAS di Merlimau. Itulah jiwa orang-orang Merlimau yang sayangkan Barisan Nasional yang banyak berjasa.

Kalau Hang Tuah yang begitu hebat pun tidak akan dapat meraih undi dari pengundi-pengundi Merlimau, bayangkan saja kalau Sam Ketot atau Jasmi Tompang yang jadi calon di Merlimau..Kena mandilah jawabnya..

Apapun kalau Hang Tuah masih hidup pastinya beliau akan sertai UMNO dan Barisan Nasional..Sebabnya mudah pasal Hang Tuah adalah jenis yang setia pada pemimpin..Bukan seperti pencacai angkat taik perut hijau yang tak kenang diuntung.

Habis tu Jebat akan sokong mana pulak? Janganlah PAS perasan yang Jebat akan ikut PAS kerana kalau dah Tuah dengan Barisan Nasional, Jebat pasti mengikut Bang Tuah..Jebat tetap setia pada Bang Tuah...

Kita akan pastikan pencacai angkat taik perut hijau akan berkedut mukanya di Merlimau kerana PAS pasti akan kalah lagi di Merlimau..

Ini janji anak Merlimau...

-Tok Ali dah mula meronda Merlimau..beri limau banyak-banyak Tok..biar keluau sembelit..kalau tak keluau sembelit taik boleh jadi hamPAS...aje hawau...

6 comments:

  1. salam bro,
    aku dok di tangga batu...lahanat kau..sial kau..
    (jangan marah..ni bahasa standard aku sejak sekolah di SMSeri Tanjong)

    ReplyDelete
  2. ah..apa de hal bro...besau lahanat...hehe...

    ReplyDelete
  3. Hoi cilaka lahabau.. setuju sangat ngan kau..

    ReplyDelete
  4. pakatan boleh letak sesiapa saha, waima kalau ada hang nadim sekali pun..

    tak der la nak janjikan sampai hilang deposit.. tp boleh dipastikan calon pakatan nanti akan menang (gung) kekalahan

    ReplyDelete
  5. Bat..Kok,
    Bru sudah mesyuarat kat Pekan. PR tawar kat Tuah untuk tanding Merlimau, dia tolak dgn. alasan kesihatan tak mengizinkan. Tanya Jebat, tolak sebab rendah (ketot) DUN, dia nak Parlimen..Kasturi masih kat Mesir..Lekiu masih di laut..Last-last satu hang sanggup..HANG LI PO..
    -sender Hang Kebun lo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PKR - PARTI KOMUNIS RAKYAT !!!

      Delete