Thursday, January 7, 2010

Pemuda PAS: Salah masa dan tindakan

Bila Melayu dicucuk hidung...kerbau balau...

Wah hebat..Pemuda PAS Wilayah Persekutuan, Kamaruzaman Mohamad telah menyerahkan sepucuk surat untuk mengadakan perbincangan kononnya dengan Ketua Paderi Roman Katolik Kuala Lumpur mengenai isu penggunaan kalimah Allah.

Kata Pemuda PAS, tidak perlu berdemo kerana akan mengeruhkan keadaan. Hairan sejak bila Pemuda PAS ni menjadi segan silu untuk berdemo? Selalunya dalam hal hal berdemo ni Pemuda PAS selalu menjadi jagoan walaupun selalu menjadi kuda tunggangan PKR dan DAP. Inilah yang Jebat simpulkan salah masa dan tindakan yang Pemuda PAS ambil.

Cuba kita renungkan di Perak..Kita lihat bagaimana orang orang PAS sambil baring di tengah jalan dan menghalang kereta Paduka Sultan Perak kononnya hendak mencari keadilan. Ingatkah kita dengan Gerakan Mansuhkan ISA di Kuala Lumpur dahulu?. Pemuda PAS tampil hendak menjadi hero. Yang terlibat semua adalah MELAYU DAN ISLAM. Pelik, dengan Melayu, Pemuda PAS hendak menunjukkan taring tetapi apabila nama Melayu dan Islam diinjak, Pemuda PAS menjadi segan silu dan macam harimau hilang taring.

Dengar kemahuan segelintir pemimpin PAS yang mahu wujudkan kerajaan perpaduan bersama UMNO, PAS bingkas bangun dan mengatakan tidak akan sesekali berbincang dengan UMNO. Mungkin PAS dan lupa yang PAS adalah Melayu dan di Malaysia, Melayu adalah Islam.

Dalam konteks Islam Malaysia..siapakah yang harus menjadi pendokong Islam kalau bukan Melayu!!!!

6 comments:

  1. SLM BRO..BUNGA SILAT LU MMG MENGANCAM HUHUHU!. KLU DAP TENGOK BLEY MUNTAH DARAH NI. KLU PEMUDA PAS BACE BLEY MENCECET CARI LOBANG TIKUS!...BEDAL LAGI BROO!! KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  2. salam bro Jeff...Kita orang orang Melayu akan terus mengekalkan tradisi dan adat resam datuk nenek kita..Tak susah mana kita nak kekalkan ini semua kalau dibandingkan dengan penat lelah datuk nenek mencipta sejarah. Cuma agak mendukacitakan apabila ada Melayu bangsat yang hendak mengubah sejarah dan menjadi petualang di bumi sendiri..Kita akan tentang sama sama bro..

    ReplyDelete
  3. orang PAS memang cam tu... mana ada kepentingan dia.. diaorang layan laaaa. CELAKA punya PAS

    ReplyDelete
  4. aku rasa pemilik blog ni jahil..berdosa dok fitnah tu...kau nampak ka anwar main bontot..kita tak ada hak tuduh anwar main belakang...kau pemilik blog bertaubatlah banyak lagi kerja berfaedah...aku ni tak la sokong sangat PKR anwar tu. tapi aku tau kita tuduh orang zina berdosa bsesar..Aku nak tanya kau nampak ke anwar buat kerja tu...tapi gambar anak najib berpoya poya banyak dalam web...

    ReplyDelete
  5. http://www.ohbulan.com/gambar-anak-lelaki-dato-sri-najib-tun-razak-bersosial/

    surf link ni....betul ke bukan kenapa di biar budak ni berkelakuan tak senonoh...kesian PM malu laa

    ReplyDelete
  6. http://unwanted86.blogspot.com/2008/12/gambar-anak-nazri-aziz-bersosial.html

    mari sama sama kita nasihat budak ni...kesian uncle nazri...memalukan bapak jeee...nak juga gua tengok foto anak anak anwar bersosial tapi tak jumpa pun..agaknya anak anak anwar bagus kut

    ReplyDelete