Monday, January 4, 2010

Kalimah Allah pun nak politik?



Mangkuk ayun Mahfuz Omar kata KDN sengaja melewat-lewatkan proses memfailkan rayuan berhubung kes penggunaan kalimah Allah. Mangkuk ni dakwa UMNO sepatutnya boleh meletakkan hakim yang ada jiwa Islam tetapi sengaja tidak mahu pasal inginkan isu ini menjadi hangat dan kemudian UMNO akan mengambil pendekatan membuat rayuan yang pastinya akan mendapat kebenaran untuk menghalang penggunaan kalimah Allah itu dan UMNO akan dilihat sebagai berjaya memperjuangkan Islam.

Apa ni? Tak habis habis nak berburuk sangka. Sejahat mana pun seseorang itu tapi kalau bab melibatkan agama tambahan pula melibatkan kalimah Allah pasti akan mengundang gerun pada individu terbabit..Contohnya mudah..lihat sahaja Anwar Ibrahim cakap berdegar degar tapi bila disuruh bersumpah laknat kecut semua yang boleh kecut. Sampai ke hari ini, satu Malaya tunggu dia bersumpah haram tak berani.

Tapi PAS memang macam tu..semua benda dia nak politikkan. Kalau durian belakang rumah Mahfuz gugur sebelum masak pun mesti PAS akan kata 'oh ini agenda UMNO'. Kalau telur senget sebelah pun dia akan kata 'oh ini agenda UMNO'. Tapi dalam kes liwat jubur yang akan didengar 25hb ni yang sememangnya dilewatkan kenapa PAS senyap macam ayam berak kapur? Tak nak kata ada agenda tersembunyi ke? Agenda siapa?Agenda ayah kau?

Sudah sudahlah berburuk sangka. Apa salahnya sesama Islam kita bangkit menjadi satu ummah yang bersatu di dalam menegakkan kalimah Allah di mukabumi ini. Ini bukan siapa menjadi hero tetapi soal memperjuangkan Islam. PAS pun tidak ada kuasa di dalam menilai siapa yang akan menjadi hero kerana segalanya ditentukan Allah. Orang yang bangang saje percaya sokong PAS akan masuk syurga. Syurga ayah kau. Nik Aziz masuk syurga ke?Mesti orang orang PAS akan kata 'eh mana kita tahu, itukan urusan Allah'. Berapa punya kuat pusing..depan belakang sama saja. Macam ketam mengajar anak berjalan lurus..macam bapa mengajar berak melalui dubur, tetapi anak dah besar menusuk dubur..Aduhai..

6 comments:

  1. huhuhu..

    POWERR PUNYA POSTING. BELASAH BRO BELASAH..

    KASI MEREKA INGAT..JANGAN SIMPLY NAK SALAHKAN UMNO DALAM SETIAP HAL..

    MEREKA NI MEMANG JAHAT HANYA TAHU MENGUNAKAN POLITIK PERSEPSI DAN DESEPSI SAHAJA

    ReplyDelete
  2. Mahfuz Omar memang MEMANG MANGKOK AYUN. Harap aja kopiah atas kepala tapi akal tak ada..sebab tak dapat membezakan mana patut dipolitikkan dan mana yang tidak.

    Anggap aja Mahfuz Omar tu macam MAKLHLUK BERKAKI EMPAT DI TENGAH PADANG SEDANG RAGUT RUMPUT.

    ReplyDelete
  3. KEHKEHKEH BESTTTT!! MAHPUZ AL MAHPIZZ AL BUAYA NI SPESIS KERBAU CUCUK IDONG. DIA ANGGEK JE LEBEY. ANUWAR SUH MKN TAIK DIA MKN. SUH TERJUN LOMBONG DIA PUN TERJUN. PAK AJIS JANJI MASUK SYURGA, TAK PLAK DIA BERANI NAK TANYA SAPE PUNYE SYURGA? PAK AJIS PUNYE KE ALLAH YG PUNYE? KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  4. Hahaha Bro..Mamat tu bukan Mangkok Ayon lagi dah...tapi lebih burok dari Mangkok Tandas lagi..??? Hentam Bro..jangan tak hentam..!!!! Sebab apa dia tak pi tegoq Khalid Gereja, Dr.Zulkifli dan Nik Aziz..????

    ReplyDelete
  5. Inilah orang2 PAS pakai serban2 yg besar dan ketayap utk menutup kepala yg mempunyai otak yg biol!

    ReplyDelete
  6. Kau ada 3 saksi ke yang lihat anwar liwat saiful? Kalau tak de, dengan kau-kau sekali sepatutnya kena hukum hudud.

    Susah kalau cakap dengan orang jahil...
    Susah kalau cakap dengan orang bangang...
    Susah cakap dengan orang yang bodoh sombong...
    Semoga Allah memberi hidayah kepada semua saudara Islam ku yang menyokong UMNO...

    ReplyDelete