Saturday, January 30, 2010

I Love Tok Guru Di AU2 Keramat


Semasa menulis artikel ni Jebat baru saja balik dari meninjau-ninjau program I LOVE Tok Guru Di AU2 Keramat. Saja Jebat gunakan perkataan meninjau-ninjau pasal program yang dianjurkan oleh Perakan (khabarnya persatuan anak-anak Kelantan di perantauan, entah ye entah tidak Jebat peduli apa) pasal program yang diadakan malam ni tak lebih kepada nak meninjau PAS ni masih laku atau tidak di Lembah Kelang, tak lebih dari tu. Tak ada apa yang dihujahkan sepanjang program yang diadakan ni. Program ni dihadiri oleh beberapa exco dari Kelantan dan Selangor. Kau orang fikir apa kejadah exco dengan Nik Aziz ni turun ke Keramat? Tak ada sebab lain semata-mata nak tinjau-tinjau populariti dia orang sama ada masih di ranking atas ke tak.

Programnya macam mana? Program PAS takkan kau orang tak boleh fikir apa yang dia orang cakapkan. Selain dari cakap dia orang bagus dan baca baca sikit-sikit ayat Al-Quran apalagi yang dia orang tahu. Adalah sentuh sikit sikit pasal royalti minyak dan PAS yang sememangnya asyik nak ambil kesempatan ni walaupun terpaksa jual agama katakan yang Tengku Razaleigh sendiri kata memang Kelantan berhak dapat royalti. Tengku Razaleigh ni nak jadi hero ke?Presiden UMNO tak nak ambil apa apa tindakan ke?

Exco Selangor malam ni kata yang Selangor ni lubuk mas pasal tu Barisan Nasional beria-ia nak tawan balik Selangor sampai meletakkan Presiden UMNO sebagai Pengerusi Perhubungan UMNO Selangor. Dia kata di Selangor ni ada KLIA dan bermacam-macam lagi kemewahan yang ada. Pandai pulak exco ni cakap macam tu. Tak nak pulak dia tanya pada yang hadir malam ni siapa yang buat segala kemewahan di Selangor tu. Kalau tak kerana kerajaan Barisan Nasional sampai kesudahlah Selangor jadi macam Kelantan yang mundur tu. Jadi siapa yang rampas Selangor?Barisan Nasional bukan mahu rampas Selangor tetapi cuma mahu mengambil balik apa yang telah diusahakan oleh kerajaan Barisan Nasional di Selangor yang telah DIROMPAK oleh kerajaan Fuckatan Rakyat. Kita cabar Fuckatan Rakyat, kalau betul nak berjuang sila robohkan semua kemudahan yang ada di Selangor dan buat dengan usaha sendiri. Itu pun kalau mampu. Kalau dah merampas hak orang tu jangan pulak buat buat tak sedar diri dan jangan buat muka tak malu pulak kata kau orang yang buat tu semua.

Pasal perangai anak-anak ayam PAS malam ni(penyokong-penyokong tegar PAS lah) sama macam dulu. Kalau dah seluar bersinsing dan kopiah di kepala campur pulak muka muka sedikit kelabu asap sah dia orang ni anak-anak ayam PAS. Orang kata orang alim ni muka berseri-seri tapi kalau dah muka cam bontot kuali dan berjerubu ni alim apa kejadahnya. Jebat perhatikan muka orang orang PAS ni muka macam orang dengan seribu masalah dan penuh dengan kekecewaan. Biasanya muka orang orang yang dibasahi wudhuk ni berseri-seri. Ada sorang yang Jebat nampak malam ni berjubah hitam dan berserban. Muka hitam ala ala bontot kuali sibuk berteriak kuburkan UMNO. Jebat cuba dekatkan diri dengan mamat ni, sekali terpandang lencana di jubah dia tertulis 'JUSTICE FOR BENG HOCK'. Bau badan?? Ada lah bau macam kuih semprit yang dah berkulat dalam tin tu. Hehehehe...

Sedih jugak pasal N.Ajis cuma dapat berucap lebih kurang 5 minit je..Tak sihat dia kata, selsema. Agaknya Tuhan pun tak izinkan N.Ajis berucap lebih malam ni pasal kalau berucap pun menambahkan dosa je. Hehehehe..Umur pun dah tua...dosa dah banyak eloklah rehat je. Sekejap-sekejap pun program ni pau tetap pau..Kantung sedekah mesti kena bawak beb. Anak-anak ayam PAS yang macam kena pukau tu pun hulurlah. Ke mana duit sedekah malam ni disalurkan pun Jebat tak tahu. Reload Smart Tag N.ajis kot..hehehe...Sesekali Jebat terfikir..nak tengok badut badut berucap atas pentas patutlah kena bayar...Ni sarkas dah jinak macam kata Sudin dalam cerita P.Ramlee..

Jebat simpulkan program PAS malam ni hanyalah program untuk test market Fuckatan Rakyat. Seluruh anak-anak ayam PAS kena kencing bulat bulat dengan bapak-bapak ayam malam ni. Bayangkan hero pujaan cuma berucap sekitar 5 minit dan lebih nak mintak simpati anak ayam pasal tak sihat.
p/s: Tok Guru?? bila pulak orang Keramat berguru dengan alim kucing ni??

4 comments:

  1. orang PAS memang macam tu bro, tempat ceramah buka ada nilik air, kencing kat celah-celah pokok, goncang lebih kurang tarik zip...masuk dalam jemaah terus takebeer! hamPAS betul!!

    ReplyDelete
  2. SLM BRO..DIORANG SAJE NAK BAGI GEMPAK LA TU. MMG PROGRAM XDE ISI!. STAKAT NAK CARI POPULER TAPI "KEJE TAK SEMPURNA" NAK BUAT HAPERR!! ORG KATE CKP X SERUPA BIKIN MACHAAAA KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  3. salam bro...

    emmmm.... nice article
    bravo!!!

    salam hormat

    ReplyDelete
  4. PAS.. Parti Islam yang banyak mengkafirkan orang Islam dari mengislamkan orang kafir.

    Islam adalah agama yang suci yang berlandaskan pada perjanjian "Aku menaik saksi tiada tuhan yang disembah melainkan ALLAH dan Aku menaik saksi Muhammad itu pesuruh ALLAH". Sehari 5 waktu kita melafazkan kalimah ini. Islam bukan sahaja agama malah adalah satu cara hidup berlandaskan Sunnah Nabi Muhammad SAW. Sifat dan perwatakan Nabi adalah sebaik-baiknya untuk dijadikan contoh dalam kita menjalankan kehidupan seharian. Nabi tidak memaki hamun, tidak menyumpah orang dan sama sekali tidak memfitnah orang. Jika PAS kata ia parti Islam, mengapa sifat-sifat Nabi ini tidak diamalkan? Malah Nabi tidak pernah mengkafirkan orang Islam itu sendiri, bagaimana PAS pulak boleh mengkafirkan orang Islam?

    Nik Aziz kata ALLAH pun maki, maka PAS pun boleh maki. Adakah PAS setaraf dengan ALLAH? ALLAH Maha Besar, Maha Penyayang, Maha Pengasihani, Maha Pencipta, Maha Pemusnah... adakah PAS pun MAHA??? Hak ALLAH untuk maki tidak boleh dipertikaikan tapi apa hak PAS?

    Sedangkan nama ALLAH pun PAS tidak pertahankan, macamana PAS boleh mengaku parti Islam? Belum pun mendapat kuasa untuk memerintah dah digadai nama ALLAH, bagaimana jika berkuasa? Silap-silap status agama Islam sebagai Agama Rasmi Negara pun digadai. Na'auzubillah. Bila PAS nak sedar ni?

    Sepatutnya semasa keadaan sekarang yang getir dimana bukan sahaja Melayu diserang, malah agama Islam diperlekehkan, PAS dan UMNO berkerjasama, kuatkan ummah menepis serangan. Tapi malang, PAS yang mengaku parti Islam bersengkokol dengan musuh Islam. Pepecahan Melayu dan umat Islam di Malaysia sebenarnya kerana pemahaman sempit PAS yang sanggup jual Islam bagi mendapat undi.

    Tapi UMNO tidak boleh lepas tangan, mereka juga harus bertanggungjawab. Melayu dan Islam diserang, mereka berdiam diri. Bila Orang Melayu bising dimarahi pula oleh Menteri-Menteri UMNO sebab nak jaga undi. Ingatlah pemimpin-pemimpin yang beragama Islam, bila sampai masanya, kita semua akan dikembalikan kepada ALLAH. Itu janji ALLAH dan benarlah apa yang dikatakan oleh rasul-rasulNya.

    ReplyDelete