Monday, January 11, 2010

Chua Jui Meng: Kuda tua tak sedar diuntung


Sama sama kita renungkan antara kata kata yang keluar dari mulut Chua Jui Meng..kuda tua bekas ahli MCA yang kini dah sertai Fuckatan. Nampak macam tak sedar diri dan tak sedar di untung.

Lebih 30 tahun Dato' dalam MCA, apa yang mendorong Dato' keluar BN?

Saya nampak fajar telah muncul, fajar bukan hanya untuk orang politik sahaja tetapi rakyat Malaysia seluruhnya, sebuah negara yang saya cintai.

Agaknya sebelum ni, kuda tua ni buta..Setelah berpuluh tahun dalam kancah politik dan setelah memegang jawatan tinggi dalam MCA dan menyandang jawatan Menteri dan mengecapi pelbagai kemudahan sebagai Menteri sekarang dia kata fajar telah muncul. Dah kecapi pencen sebagai Ahli Parlimen Barisan Nasional dan pencen sebagai menteri baru dia nampak fajar. Sah dia ni buta..Dia kata fajar yang dia nampak tu bukan hanya untuk orang politik tetapi jugak untuk rakyat Malaysia, apakah masa dia menjadi Menteri Kesihatan dulu tindakan dan dasar yang dia buat tidak memberikan manfaat kepada rakyat hinggakan rakyat tidak nampak fajar? Selain dari buta, kuda tua ni jugak jelas tidak ikhlas.

Dato' yakin Pakatan Rakyat boleh bawa perubahan dalam negara?

Saya bersyukur kepada Tuhan Allah sebab pada hari ini orang Tionghoa, Melayu, India sudah buka mata.

Wah..dah pandai sebut kalimah Allah..Inilah jadinya bila haram jadah hamPAS kata semua orang boleh gunakan perkataan Allah. Pada andaian semua sebagai umat Islam adakah Allah s.w.t akan melimpahkan rahmatnya pada orang orang bukan Islam? Dan adakah kuda tua ini akan dimasukkan ke syurga? (syurga N.Ajis mungkinlah kot) Banyak lagi bait bait kalimah Allah yang kuda tua ni utarakan dalam sesi temubual bersama Serakahdaily tapi Jebat tidak mahu petik semuanya kerana takut terkena badi dan majal orang yang mempersendakan kalimah Allah.

Kenapa Umno lebih pandai dari Nabi Muhammad, lebih Islam kononnya dari Nabi Muhammad. Sedangkan Quran kata boleh guna Allah? Ini tak masuk akal.

Ini sudah lebih..sejak bila UMNO kata yang UMNO lebih pandai dari Nabi Muhammad? Orang orang UMNO tidak pernah berkata demikian sebaliknya N. Ajis yang menjanjikan syurga kepada orang orang PAS yang selayaknya dipersalahkan seolah olah N.Ajis ada syafaat seperti Nabi Muhammad. Musibat ni dah pandai menterjemahkan Al Quran pulak biarpun baru sehari dua sertai ular ular dalam semak hamPAS.

Saya seorang Kristian, saya gembira jika orang Islam gunakan nama Isa. Saya tak boleh kata orang Melayu Islam jangan gunakan nama Isa. Injil lama sebelum kemuncukan al-Quran sudah sebut nama Allah.

Woi musibat..orang orang Islam menggunakan nama Isa sebab Isa tu nama nabi dan bukan Allah. Selagi kami berpegang pada dua kalimah syahadah kau jangan nak memandai mandai goyangkan akidah kami. Insyaallah sekuat mana pun dugaan yang datang akidah kami tetap utuh.

Banyak lagi perkara yang disentuh oleh kuda tua ini termasuk isu perkauman yang kadang kadang membakar semangat Melayu Jebat..tetapi memikirkan keharmonian dan kedamaian negara yang tercinta ini lebih penting dari melayan musibat kuda tua ini, Jebat fikir tidak perlu Jebat nukilkan semuanya di sini. Biarlah..mudah mudah Allah akan terus memberi rahmat kepada orang orang Melayu semua.

Kuda tua ni sebenarnya bukan apa cuma dia masih kemarukkan kuasa. Bila dah tidak ada tempat di dalam MCA dan BN dia lompat masuk Keadilan dengan harapan akan ada fajar untuk masa depan politiknya. Itu yang dia maksudkan yang dia nampak fajar..bukan untuk rakyat tetapi untuk melunaskan karier politiknya yang masih tak terbendung..Musibat punya kuda tua..

3 comments:

  1. SLM BRO..DIA FAJAR DAN MUNCUL?? SEBENARNYA DIA NK CKP GERHANA BULAN, MATE LEBAM DAN ROKET XDE MINYAK DH NAK TENGGELAM TUUU

    TUHAN ALLAH?..APSAL PLAK DIA SIBUK2 KAT TUHAN ALLAH?..TUHAN DIA APE CER? XDE BUAT KEJE KE ATAU SAJE NAK TARIK PERHATIAN/UNDI? NAMPAK SGT SI MURTAD NI NAK MEMURTADKAN ORG ISLAM BROO! HARKKK PTUIHHH HUHUHU

    ReplyDelete
  2. elok report polis je pasal dia persenda Allah s.w.t

    dia nampak fajar lepas video dia keluar market. kalau tak, memang comform dia terus duduk dalam kegelapan heheheee.

    ReplyDelete
  3. Fuckatan ni cuma untuk mereka yang kecewa..dah takde platform untuk berpolitik dia orang masuklah fuckatan..setidak tidaknya dapat jugak jadi ADUN atau MP..boleh makan gaji dan pencen buta..bukan nak berjasa pada negara sgt pun...ptuihhhhh

    ReplyDelete