Wednesday, June 29, 2011

BERSIH : Tahniah awal PDRM





Selagi tidak tiba detik 9 Julai selagi itulah kepala dan minda rakyat berputar ligat memikirkan apakah agenda dan detik itu akan menyelubungi bumi Malaysia.



Biar apa pun alasan dan logiknya, perhimpunan haram BERSIH tidaklah wajar menjadi kayu ukur kepada kemahuan seluruh rakyat Malaysia kerana sebahagian besar rakyat Malaysia sudah menyuarakan pendapat untuk menghalang BERSIH biarpun masih ada lagi di luar sana yang angkuh menyatakan bahawa BERSIH adalah kemahuan dan suara nurani rakyat. Benarkah BERSIH mewakili jutaan suara pengundi Malaysia? Suara BERSIH bukanlah suara aku sebagai PENGUNDI


Tahniah kepada PDRM dan Kementerian Dalam Negeri kerana telah mengambil langkah awal di dalam mengekang kemaraan perhimpunan BERSIH. Biar apa yang puak sebelah sana katakan dan hujahkan, janganlah PDRM atau KDN merasa goyah dengan tindakannya. Rakyat sebenarnya mengharapkan PDRM akan terus menjadi badan yang mampu untuk mententeramkan negara.



Kita sebolehnya tidak mahu angkatan tentera turut diguna pakai untuk mengawal keadaan kerana imej negara akan cukup tercalar jika keadaan ini berlaku. Pun begitu jika itulah jalan terbaik untuk menyelamatkan keamanan negara, kita sebenarnya terpaksa menggunakan istilah 'dalam keterpaksaan'.



Kita masih ada masa untuk mengekang perhimpunan haram ini daripada terus menghimpit keamanan negara.



Sesungguhnya tindakan PDRM sekarang berada di landasan yang betul dan kita mohon supaya tidak akan ada kegelisahan kepada pihak PDRM untuk terus bertindak atas nama menjaga keamanan negara.



Tahniah Hishamuddin..seluruh rakyat Malaysia sedang mengintai kebolehan dan kemampuan anda sehingga detik 9 Julai..

3 comments:

  1. bro,
    puak yang menyokong ambiga ni sama taraf dengan kucing jalanan sahaja - tak ada class langsung. kalau nak dinaikkan taraf, tunjuk semasa pilihanraya umum nanti. bodoh betul orang melayu yang nak jadi kucing jalanan ni. bila dah kena tangkap, macam2 pula dituduh polis. mereka kata polis kejam, zalim le dan macam2 lagi. kalau dah kena tahan remand seperti mp sungai siput dan kumpulannya baru tahu langit tinggi rendah. mereka semua ni seperti keling perempuan tu, mat sabu, budak keadilan yang kepala botak tu (aku tak tahu nama pun) dan siapa lagi yang cuba menghasut orang ramai sepatutnya didakwa di bawah seksyen 122 - 'war against the state' kerana menderhaka kepada yang dipertuan agong dan negara. apa tidaknya mereka telah mengancam ketenteraman awam dan keamanan negara.berat hukumannya bro iaitu minimum 20 tahun makan free ataupun sepanjang hayat, lagi berat dari isa. mereka tak baca sejarah. ambil peristiwa al-maunah di sauk, kuala kangsar dahulu. puak yang gila tu kena charge di bawah seksyen ini le, baru padan muka, nak tunjuk hebat sangat. bro, lu kasi tahu dia orang, ini malaysia le, bukan di negara timur tengah boleh buat demonstrasi jalanan untuk turunkan pemimpin!

    ReplyDelete
  2. hantar aja sijubur dan geng meka ke Mesir..libya...berapa byk nyawa rakyat negara tu terbunuh.. sedarkan melayu.. bangsa mesir dibunuh oleh tentera luar..sebab org dalam yg beri sokongan.. ada penyokong ni da dibunuh oleh tentera luar..sebab mana leh simpan mangkuk talam 2 muka.. sama juga mana leh simpan manusiia 2 alam..depan belakang dia gohead aja...

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete