Monday, June 27, 2011

BERSIH :Kuala Lumpur bakal berwarna warni



Banyak pihak tanpa disedari sedang memberikan publisiti secara percuma kepada perhimpunan haram BERSIH.

Kalau BERSIH dengan baju kuningnya, hari ini Pemuda UMNO Malaysia melancarkan gerakan yang dinamakan Patriot dengan baju berwarna Merah. PERKASA pula sudah mengumumkan bahawa ahli dan penyokongnya akan berbaju Putih.

Tampaknya, kombonasi ketiga-tiga warna ini hampir melengkapkan warna bendera Malaysia..Jalur Gemilang.

Cuma yang belum lengkap adalah warna Biru. Jadi siapakah yang akan memakai baju Biru?

Jawapannya mudah, orang atau pihak yang paling layak memakai baju Biru adalah anggota FRU.

Jadi biarlah baju Biru yang menjalankan kewajipan mereka..

Biarlah baju Biru mengajar baju Kuning bahawa yang Kuning itu hanyalah untuk Raja..

Kuning yang dipakai BERSIH hanyalah melambangkan perlakuan mereka yang busuk seperti busuknya objek berwarna kuning di dalam mangkuk tandas.

3 comments:

  1. Barulah meriah,jangan ingat kuning saja ada telor!!!

    ReplyDelete
  2. g mampossss la sama yg mahu buat demostrasi jalanan.....

    Kalau dah bangang tu bangang la jugak diorg tu...

    apa kerajaan punya kerja untuk membantutkan usaha mereka ni....

    ReplyDelete
  3. Dulu Pemimpin Bodoh PAS berdemo menentang seekor Anak Perempuan Keling kerana anti Islam dan memperjuangkan hak umat Islam untuk MURTAD seperti Lina Joy kerana waktu itu PAS memperjuangkan negara Islam kononnya!!!
    Tetapi kini negara Islam yang diperjuangankan sejak sekian lama oleh PAS entah ke mana dan telah jadi Negara Berkebajikan..Lucu juga bunyinya.
    Dan kini dijangka 9hb. Julai berdemo juga tapi berkerjasama pulak dengan Anak Perempuan Keling tu berdemo BERSIH. Apa barang ni PAS?? Kenapa bodoh dan bahlulnya pemimpin PAS??
    Apa yang bersih sangatnya BERSIH 2.0 tu? Tujuan BERSIH 2.0 adalah untuk orang yang KOTOR seperti Anuar Berahim. Buta dah agaknya semua Pemimpin dan Pengikut-pengikut PAS ini? Okeylah malas nak kutuk panjang lebar pasal PAS dan Pemimpinnya terutama MAT SABU, HADI AWANG dan NIK AZIZ ni. Apa-apa pun kita lihat apa akan jadi pada hari yang dinanti-nantikan.
    PDRM laksankan tugas anda dengan penuh rasa megah dan berani untuk membenteras sebersih-bersihnya puak-puak BERSIH 2.0 nanti. Semoga Allah s.w.t memberkati jasa murni untuk semua Anggota PDRM terutama FRU.

    ReplyDelete