Tuesday, October 13, 2009

Bagan Pinang: Bagaimana nasib mereka yang tercedera?

Pilihanraya kecil Bagan Pinang telah pun berlalu. Tahniah kepada UMNO dan Barisan Nasional kerana berjaya menang besar.

Biarpun telah berlalu kejadian pada malam sebelum pilihanraya diadakan tetap terpahat di hati Jebat. Jebat kagum dengan keberanian anak anak muda Bagan Pinang mempertahankan kampung halaman mereka dari dicemari oleh puak puak PAS. Sampai ada yang berkata kepada Jebat 'bang ini kampung halaman saya, jangan jadikan kami seperti merempat di kampung kami sendiri'. Jelas bahawa puak pakatan gila ni sudah lupa bahawa Bagan Pinang bukanlah kampung halaman mereka yang mereka bebas berbuat apa saja.

'Pertempuran' antara kedua dua jentera parti malam itu bukanlah suatu perkara kecil hingga ada kejadian membaling asid dan ada pula yang tercedera. Kalau benar perkara ini berlaku Jebat ingin bertanya siapakah yang akan membela nasib mereka yang tercedera ini? Kenapa pemuda UMNO masih belum mengambil sebarang tindakan termasuk membawa mereka yang terlibat ke muka pengadilan? Agaknya kalau benda ni terjadi kepada jentera PAS, dah lama Hasan Tontowi akan membawa benda ini ke tengah dan diadakan sidang media besar besaran?

Buktikan jika pemuda UMNO benar benar perkasa ambillah tindakan yang sewajarnya untuk membela nasib mereka yang tercedera kerana mempertahankan UMNO..Sekadar memberi pandangan..

2 comments:

  1. salam bro,
    khabarnya ada geng patuk yang masih cedera dan tidak mendapat pembelaan...betul ker?

    ReplyDelete
  2. hancur bro..serba tak menjadi..ular sawa yang membelit lebih besar dari ular yang mematuk..-jebatberkokok

    ReplyDelete