Saturday, October 10, 2009

Bagan Pinang: Giliran muslimut PAS pulak meroyan



CARA CARA ADAB YANG DIAJAR OLEH NIK AJIS MELALUI TOKONG PAS

Seorang rakan baru sahaja dapat SMS dari seseorang. SMS yang agak bangang bunyinya tu kata pilihanraya kecil DUN Bagan Pinang yang akan diadakan esok (11hb Oktober) telah ditangguhkan pada 15hb Oktober. Apa punya hamlau..Dia ingat SPR ni macam Nuar Jubur suka tangguh tangguh.

Susah sangat ke nak terima kenyataan yang PAS akan tersungkur lebam dalam pilihanraya Bagan Pinang ni? Baik musibat dan muslimut PAS nampaknya memang susah nak terima kenyataan ni.

Dan sebab susah nak terima kenyataan nilah sifat dan sikap musibat dan muslimut PAS ni sentiasa cemburukan kejayaan dan rezeki orang lain. Jebat pun bukanlah orang yang kaya macam pemimpin yang ada tapi Jebat tetap bersyukur kerana mampu makan dan minum yang secukupnya.Tidak pernah ada rasa irihati pada kejayaan orang lain.

Jebat percaya setiap rezeki yang ada dan dikurniakan itu datangnya dari Allah s.w.t.
Tidak perlu merungut kerana sekiranya kita merungut seolah olah kita tidak bersyukur pada Allah.

Musibat dan muslimut PAS mungkin tidak merasakan ini semua kerana Nik Ajis telahpun menjanjikan syurga biarpun Nik Ajis sendiri entahkan ke syurga atau ke neraka!!!Pun bukan urusan Jebat kerana semuanya kehendak Allah jua..Redha!!!

2 comments:

  1. Muslimut PAS, kadang rasa tak faham dengan depa ni, perempuan masuk Musabaqah Quran tak boleh ..Haram menyaringkan suara, memekik melolong, lebeh daripada menyaringkan suara semasa membawa bendera boleh, tak haram pun...

    Muslimut!!muslimut!!

    ReplyDelete