Saturday, July 25, 2009

Ayuh PAS kita sama sama tenggelamkan PKR



Aduhai tersentak lagi dengan harapan terbaru yang Nik Aziz suarakan tentang kerjasama antara PAS dan UMNO. Mungkin bunyinya agak janggal tetapi ianya tampak menjurus kepada kerajaan perpaduan sepertimana yang pernah disuarakan oleh Hadi Awang dan Nasharudin. Tidak kira sama ada ianya benar benar ikhlas dari hati kecil Nik Aziz atau hanya mainan politik tetapi harapan pasti ada.

Benar, memang PAS dan UMNO sering bertelagah di dalam mempertahankan ideologi masing masing di dalam politik tetapi untuk dan demi kesejahteraan umat Melayu idea dan suara yang Nik Aziz lontarkan ini wajarlah disambut dengan dada yang lapang oleh kita orang orang UMNO. Kita sama sama harapakan agar apa yang disuarakan oleh Nik Aziz ini datangnya dari suara hati kecil beliau dan tidak sekadar menanam dan membeli jiwa Melayu untuk kepentingan politik PAS. Tidak mengapalah kita terima idea dan suara hati ini tanpa prejudis.

Anwar Ibrahim pastinya gusar dan keluh kesah dengan apa yang Nik Aziz suarakan ini. Kata orang ibarat sudah jatuh di timpa tangga. Dengan kes mahkamahnya yang semakin kusut dan kini ditambah pula dengan saranan Nik Aziz untuk bekerjasama dengan UMNO. Anwar tampak seperti hilang dahan tempat bergantung. Semua orang tahu PKR tidaklah sekuat mana tanpa bantuan dari PAS. Dan sememangnya PKR tidak boleh hidup tanpa bantuan PAS. Yang peliknya, Anwar Ibrahim tanpa segan silu berkata yang dia mahukan jawatan Perdana Menteri sekiranya Pakatan Rakyat berjaya mentadbir kerajaan Persekutuan. Inilah parasit yang ada di dalam jiwa Anwar Ibrahim. Sudahlah menumpang kekuatan yang ada PAS tetapi mudah lupa diri apabila tanpa segan silu menawarkan dirinya untuk menjadi Perdana Menteri. Kenapa tidak Nik Aziz mahupun Hadi Awang? Cerminlah diri sikit..hidung tak mancung pipi tersorong sorong budak Permatang Pauh ini.

Tapia pa nak dihairankan kalau dah biasa masuk pintu belakang pasti akan sesat jalan. Ayuh rakan rakan di dalam PAS dan UMNO kita sama sama robekkan istana palsu yang sedang dibina oleh Anwar Ibarhim. Kita mahukan Melayu tulen di dalam PAS dan UMNO untuk kesejahteraan umat Melayu. Mari kita berganding bahu dan lengan untuk sama sama ganyang PKR. Takbir !! Syabas Tuan Guru Nik Aziz.

No comments:

Post a Comment