Saturday, March 20, 2010

Mahfuz mudah lupa

KUALA LUMPUR, 21 Mac: Parlimen tidak sepatutnya dijadikan sarang ‘pelacur politik’ sehingga meruntuhkan kemuliaannya, kata Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar.

Beliau meminta ahli-ahli Parlimen yang melompat itu menyedari bahawa rakyat memberi kepercayaan kepada mereka atas nama Pakatan Rakyat (PR) bukan atas nama diri mereka.
"Mereka boleh untuk tidak bersama PKR dan PR tetapi mereka perlu melepaskan jawatan ahli Parlimen untuk kembalikan mandat itu kepada rakyat.


Beliau juga menyifatkan ahli-ahli Parlimen yang melompat itu sudah tidak ada kelayakan untuk menjadi ahli Parlimen.
Ahli-ahli Parlimen yang melompat parti, katanya, mencabuli amanah rakyat.


-Ini adalah petikan dari kata-kata Mahfuz di Harakahdaily-

Tun Mahathir pernah berkata..'Melayu mudah lupa'..Nampaknya Mahfuz antara salah seorang Melayu yang memang mudah lupa..Belum sampai 2 tahun pelan 16 September yang dikencingkan oleh Nuar Berahim, Mahfuz keluarkan ayat-ayat kelakar macam ni..

Baru berapa orang ahli Parlimen Pakatan melompat keluar parti Mahfuz dah jadi tak keruan sampai keluar perkataan seperti 'pelacur politik' kepada ahli-ahli Parlimen yang melompat parti tu..nasib baik jadi YB Bebas kalau jadi YB UMNO dan BN lagi meracau Mahfuz dibuatnya..

Satu Malaya tau acara lompat melompat ni siapa yang mulakan..Siapa lagi kalau bukan Pak CIFUT yang dengan penuh bangga kata Tuanku dah tunggu senarai nama lah..ATM dan setujulah..macam macam kencing yang dia keluarkan..Masa tu Mahfuz sunyi sepi tak melenting pun..nampak sangat tak ikhlas dalam perjuangan..Andaikata jadilah pelan 16 September tu, kalau kita guna perkataan Mahfuz ni..maka ramailah 'pelacur politik' di dalam parlimen..dan biasanya jantan-jantan tak bermoral je yang mendatangi pelacur..hehehehe.....Untuk mengatasi masalah 'pelacur' bapak ayam perlu dikenalpasti terlebih dahulu..

Kenapa masa dalam tempoh mengejar pelan 16 September tu Mahfuz sunyi dan sepi..macam malu-malu kucing..aku pun lupa tentang barisan kabinet bayangan yang dilakarkan oleh Pak CIFUT..nama Mahfuz ada ke?Mungkin dicadangkan jadi Menteri Kabinet kot tu yang senyap sunyi..

Aku tak lupa peristiwa kejar ahli-ahli Parlimen BN sampai ke Taiwan..hehehe...Masa tu tak ada pulak istilah 'pelacur politik'.Masa tu semua boleh sampai 'pelacur politik' hendak dikumpulkan di dalam parlimen malah 'pelacur politik' ni pulak ditagih jasanya untuk membentuk kerajaan..

Adakalanya 'pelacur' tidak mahu menjadi pelacur..tetapi pasal kena kencing dengan bapak ayam mau tak mau kenalah jugak jadi 'pelacur'...Cuba tanya kat Jalan Alor Bukit Bintang tu..

No comments:

Post a Comment