Saturday, March 27, 2010

Hulu Selangor: Dengar apa kata akar umbi


Jumaat ni Suruhanjaya Pilihanraya akan umumkan tarikh penamaan calon dan tarikh mengundi bagi kerusi Parlimen Hulu Selangor..Belum apa apa lagi MIC dah sibuk nak calonkan G.Palanivel sebagai calon yang akan bertanding di dalam pilihanraya kecil tu. Eh tiba tiba pulak MIC nak bersuara setelah sekian lama sunyi.

Baik siapapun sebenarnya tak boleh nak cadangkan siapa sebagai calon yang sesuai untuk Barisan Nasional. Kalau dah namanya wakil rakyat...orang yang berhak pilih calon adalah rakyat.

Kalau majoriti pengundi di situ mahukan wakil Melayu menjadi wakil rakyat mereka..tidak ada pilihan lain kepada BN selain daripada meletakkan calon UMNO. Soal kuota MIC atau siapa harus BN buang jauh-jauh. Harap-harap MIC faham dengan tuntutan pengundi di Hulu Selangor. Apalah pentingnya dengan kuota kalau akhirnya akan kalah di situ. Kalau MIC mahukan supaya UMNO menghormati kerusi Parlimen Hulu Selangor sebagai kuota MIC..jauh lebih penting bahawa MIC harus menghormati keinginan pengundi di Hulu Selangor.

Kita lihat sahaja pilihanraya kecil Bagan Pinang yang menyaksikan Tan Sri Isa Samad menang bergaya di situ. Kalau orang dah suka biar seribu isu yang dimainkan oleh Pakatan, pengundi tetap akan pilih orang yang mereka suka. Mahukah UMNO dan BN mengulangi kejayaan ini atau mengulangi kesilapan memilih calon seperti di Permatang Pasir dan Kuala Terengganu?

Suatu peringatan...sehebat mana atau se gah mana calon yang diletakkan kalau ianya bukan kemahuan pengundi pasti akan kecundang..Zaman telah berubah..rakyat tidak lagi melihat parti sebaliknya melihat kepada calon.

Andaikata sifir ini diguna pakai oleh BN pastinya kemenangan berpihak kepada BN. Semua komponen BN harus melihat kemenangan ini sebagai kemenangan bersama dan atas semangat setiakawan. Yang penting BN harus menang sebagai satu pemangkin semangat menjelang piliharaya umum ke 13 nanti. RAKYAT DIDAHULUKAN, PENCAPAIAN DIUTAMAKAN...Biar rakyat membuat pilihan..Apa khabar Tan Sri Mohamad Taib?

8 comments:

  1. kalau tak mo belajar dari kesilapan aku tak tau nak cakap apa lagi

    ReplyDelete
  2. SELAIN DARI CALON, NAMA NAMA PEMIMPIN BN YANG BANYAK HAL DI SELANGOR PUN TAK PAYAH NAK TUNJUK MUKA KAT H.SELANGOR. NANTI PENGUNDI MENYAMPAH KAN SUSAH

    ReplyDelete
  3. mat taib ibu segala rasuah di selangor. masjid besar shah alam dipolitikkan demi duit, pangkat & nafsu..
    camtu nak letak jadi calon..munafiq!
    undilah PAS...

    ReplyDelete
  4. UNDI PAS samalah maknanya undi DAP

    eeeeeei.....aku takut kat puak ni

    Kalau perintah Malaysia, tak tahulah apa jadi dengan Islam dan Melayu.

    Minta dijauhkanlah oleh Allah Malaysia diperintah oleh puak-puak yang pentingkan diri sendiri ni....

    Hidup Melayu=Hidup Perkasa=Hidup UMNO

    Allahuakbar..Allahuakbar..AllahUakbar

    ReplyDelete
  5. Undi PKR samalah maknanya Undi yahudi gay

    eeeeeeeei....lagi aku takut dengan puak satu lagi ni....nanti yang haram pun jadi halal..al maklumlah dah plural dan moderate...

    Bersahabat pun dengan kafir harbi...nauzubillah minta dijauhkan puak ni perintah Malaysia....nanti gay akan bertambah-tambah kat Malaysia ni...takut takut takut..

    Takut betul dengan puak-puak haram ni.....fitnah suka hati mak bapak dia je...dah jadi mainan...dah jadi makanan ruji pulak bagi puak ni..

    Undi PKR=undi DAP=Undi Singapork=Undi Yahudi

    Takut takut takut

    ReplyDelete
  6. PKR= Punggung Kena Rogol

    DAP= DAPork=DAPig

    Pas= Partai Ajaran Syaitannnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

    ReplyDelete
  7. UMNO - Undi MatTaib No Otak..kwnag..kwang..kwang

    ReplyDelete
  8. Aku cadangkan calon Ketua Pemuda Hulu Selangor sesuai di angkat menjadi calon PRK kali ini.
    Cari calon yang bersih dari rasuah dan ada trek rekod buruk.
    Den sokong kao Mud

    ReplyDelete