Sunday, August 17, 2014

Solat hajat di rumah Khalid untuk apa?

 
PAS buat U Turn. Biasa dan tidak mengejutkan.
 
Adakah Khalid akan bersendirian selepas PAS buat U Turn?
 
Adakah Khalid benar benar teraniaya di dalam isu ini atau semua ini adalah pelan terancang Pakatan haram?
 
Jika ini adalah pelan terancang...apakah motifnya?
 
Kalau mengenali gerak Pakatan..mereka tidak akan bertindak jika ianya tidak menguntungkan mereka..
 
Mustahil Bang Non merencana sesuatu tanpa sebarang persediaan rapi..Siapa di dalam Pakatan yang berani kata tidak pada rancangan Bang Non? Hadi Awang? Ahhh...lupakan saje..
 
UMNO BN perlu berhati hati di dalam soal ini. Jangan sokong membuta tuli.
 
Pakatan cukup licik dalam merencana sesuatu untuk kepentingan mereka. Mana war room UMNO yang digembar gemburkan? Tidak boleh menjangka apa pelan yang mungkin dicipta oleh Pakatan?
 
Tentunya mereka bergelak sakan bilamana Tan Sri Muhyiddin berkata ADUN ADUN BN akan menyokong Khalid di Selangor..! Mana penasihat penasihat yang mengaku bijak di dalam politik? Bukankah jika UMNO BN mengambil sikap berkecuali dan berdiam diri di dalam isu ini lebih bijak dan selamat?
 
Jika Khalid benar benar teraniaya nampaknya jalan terakhir yang beliau ada ialah mengadap Sultan dan mohon pembubaran DUN.
 
Jika tidak, sahlah ada pelan terancang di dalam Pakatan yang buat masa ini masih belum mampu kita terjemahkan...
 
Untuk UMNO BN..buat masa ini DIAM DAN JANGAN BERTINDAK adalah jalan paling selamat.
 
p/s: Anda percaya pada kemelut Selangor ini? Jebat satu sen pun tidak percaya pada gerombolan Pakatan ni...!!!! Tanyalah Ezam Md Nor..mana 6 kotak tu????

2 comments:

  1. Krisis MB Selangor ini akan berakhir dengan PRN. Oleh itu UMNO atau BN hendak bersedia dan bergerak pantas untuk mrngukuhkan parti masing2. Buatlah post mortem dan beritahu rakyat Selangor kelemahan UMNO dan BN yg ada supaya diambil tindakan cepat. Jika tidak jgn harap Selangor akan beralih dari Pakatan walaupun diadakan PRN. Siapa dlm UMNO dan BN yg lebih baik dari tokoh2 yang ada diSelangor ini. Nampak gaya semua muka baru perlu dicari dan digantikan dgn yg ada itu. Semua ya. Rakyat Selangor sudah meluat.

    ReplyDelete
  2. Setrategi yg tahalus siyasi atau hipokrat yg dibuat oleh pas didalam pakatan sebenarnya telah memakan diri sendiri kerana ketiadaan kekuatan atau keyakianan diri utk mentadbir negeri Selangor walaupun mereka mempunyai 15 adun dlm pakatan. dgn mengikut telunjuk anwar menunjukkan mereka semua kepimpinan dlm pas sebenarnya tamak kuasa dan sebenarnya tidak membela dan melindungi Isam dan bangsa Melayu di negara ini. Sepatunya Pas mengambil pendirian tegas tetap menyokong Khalid sehingga hujung penggal ini. walaupun kemungkinan sokongan org2 kafir cina dan keling nanti berkurangan, tetapi sekiranya semasa pentadbiran yg tinggal lebih 3 tahun ini mereka mentadbir dgn baik dgn membela nasib org Islam di Selangor secara bersungguh2 sy percaya mereka semua org2 Islam tetap menyokong pas pada PRU 14 nanti. saya percaya selepas ini org2 Melayu dan Islam di negeri ini akan menyokong UMNO pada PRU 14 ini disebebkan perangai pemimpin2 pas sudah terdedah sekarang, malah ahli2 mereka semua pun dah muak. Hanya jentera penerangan UMNO perlu lebih bekerja kuat, jentera komponen parti lain tak dapat diharap, kerana mereka pun hanya lebih kpd imbuhan bukan utk rakyat.

    ReplyDelete