Friday, July 18, 2014

Masa untuk berlembut sudah habis ye Pak Najib!!


Bersemadilah dengan aman..Al Fatehah!!

MH 370 hilang sampai ke hari ini. Belum jumpa dan gagal dikesan.

Semalam sebuah lagi kapalterbang menerima nasib buruk. MH 17. Terhempas akibat ditembak.

Makin hari makin banyak musibah yang menimpa negara.

Negara diasak dari dalam dan luar.

Pendemo dalam negara terus berleluasa  menghentam kerajaan. Kapal terbang ditembak juga salah kerajaan dakwa mereka.

Sejak mereka berguling di Dataran Merdeka, hancurkan kenderaan polis apa tindakan yang kerajaan telah ambil?

Anak Melayu hentak kereta otai Cina dengan steering lock bingkas bangun penguatkuasa untuk menahan anak Melayu itu.

Bot Sulu masuk ceroboh, ada Menteri kata itu bot nelayan..Arghh..!! Acuh tak acuh jawapan.

Harga ayam naik, ada Menteri kata, jangan makan ayam tapi makan ikan..Arghhh..standardnya Menteri.

Pemimpin pembangkang dan gerombolan penyokong mereka menghina institusi Di Raja, kita sekadar menghentam dengan kata-kata..Mana tindakan?

Dalang pencerobohan Sulu yang katanya hendak didedahkan, mana senarai namanya?

Senator yang dilantik kata ada 6 kotak rahsia yang buka pekung pimpinan pembangkang? Mana kotaknya..tiada tindakan atau soalan daripada PM Najib..malah dilantik menjadi Senator..Arghhh...

Kiritik kerajaan dalam parlimen kemudian paling tadah sokong kerajaan..Arghhh..dilantik menjadi Duta..

Beri wang pada pengemis akan didenda..Arghh..amal yang mengambil risiko..

Hari ini Sulu menyerang..baru kita tahu pasukan keselamatan tak boleh tembak. Aik..kapal terbang kita yang tak bersalah pun orang boleh tembak..Sulu yang terang terang salah kita tak boleh tembak?

Bergegar sekali lagi negara dengan insiden MH 17. Ada yang berkata..Sulu yang datang dengan bot kecil kita tergoncang dengan ancaman. Bagaimana agaknya kita mahu berdepan dengan dalang yang menembak jatuh kapalterbang kita? Mereka ada roket peluru berpandu canggih..tidak macam Sulu!!

Kaki liwat yang TELAH dijatuhkan hukuman masih bebas berjalan ke sana ke sini menyusun strategi ampuh membelasah kerajaan...!!!! 

BLA BLA BLA BLA BLA BLA.....

Macam macam perkara hendak dicerita..kita semakin diasak tapi kita masih belum mahu sedar!!

Aduhai Pak Najib..sesetengah perkara boleh diplomasi dan rundingan..sesetengah perkara bertindak lah cara jantan..

Risiko ada di mana-mana..Datang tanpa dijemput..Alang-alang berjuang biarlah kalau kalah kita akan rasa puas hati dan terhormat!!!

Aku keliru dan sayu melihat negara yang semakin disiat siat oleh mereka yang tidak bertanggungjawab..!!

Aku sayu melihat anak-anak, ibu bapa, adik beradik, sahabat handai menitis airmata dikaca televisyen meratapi pemergian insan tersayang. Cukup sayu dan hiba!!!

Ayuhlah Pak Najib..kita selesaikan banyak perkara yang kusut dengan cara anak jantan..Berjuang dan berpencak!!!


11 comments:

  1. Najib has to be strong. BN has to support him. The rakyat has to be with him during these trying times.

    Let's unite for Malaysia.

    ReplyDelete
  2. BN mmg support dia, majoriti rakyat sokong dia...tapi dia masih lemah dan lembik..

    Masih mahu dengar dan tunduk dengan miniriti

    Apakah sebenarnya dia tidak layak?? Apa kelebihannya?? atau kebolihannya??

    Aku pun dah rasa lemas dengan keadaan semak yang dibiarkannya sejak sekian lama ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang benar..kelemahan yg amat ketara sekali bagi PM dan Menteri melayu..terlalu bagi muka..sampai orang melayu naik menyampah dan benci dgn PM yg terlalu lemah..Nak harapkan polis..masih digenggam olih kebodohan Peguam Negara yg penakut dengan bangsa CINA dan INDIA..Melayu ditindas..
      Rasa nya kalau lah AG letak jawatan lebih bagus ganti dgn anak Semenanjung...biar Ghani Patail pencen saja..

      Delete
  3. Banyak retorik..
    Najib, bagi arahan dan keputusan, bukannya kita tunggu hasil siasatan, tunggu dan lihat. kami pilih kamu menjadi PM supaya kamu ada kuasa, supaya kamu menjaga amanah Negara. Senang saja kami tengok kamu diperkotak katik sama ada dalam Negara dan luar Negara.
    Pemimpin terdahulu sudah menjangka masalah dikemudian dari, tapi kamu semata-mata mahu sokongan, telah menghapuskan ISA.. menyusakan pihak polis untuk bertindak.. sudah boleh dilihat anasir luar dan pembangkang begitu berani membuat onar.. kalau kamu tidak berani memikul amanah, letak jawatan sahajalah Najib..

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang betul ..semua angkara yg berlaku samada dalam mahupun luar negara adalah kerana ketiadaan ISA.. talibarut asing untuk menghancurkan negara bermaharaja lela dikeliling pak menteri yang main selamat demi sokongan supaya kekal menjadi PM. inilah padahnya kalau PM makan keliling..negara bakal tergadai dan orang melayu terus layu dengan mimpinya..

      Delete
  4. Tepuk dada tnyer selere kearah mane nk dituju...yg pasti malaya semakin tersepit...yang wajib dipikirkan siapa yg benar2 berkewibawaan utuk selesaikan semua masalah nie...setakat ini semua akan mnyatakan tidak nampak siapa kah tokoh yg berpegang kepada kepentingkan negara tpi bukan pentingkan keroni n keluarga....

    ReplyDelete
  5. Najib masih mampu mentadbir cuma perlu lebih tegas dan tidak terlalu mengikut nasihat orang2 sekelilingnya yang berkepentingan..setakat ini BN masih terbaik daripada mana mana parti lain yang ada di dalam negara..kita menegur Najib kerana kita tahu beliau lebih hebat daripada ini dan tidak sesekali kita izinkan pimpinan Pakatan menerajui negara..

    ReplyDelete
  6. Kalau macam ni BN akan kalah dalam pilihanraya akan datang, ambil orang kalah PRU jadi menteri punya ngok ka? terlalu liberal tak kisah sangat tentang isu Islam dan Melayu , UMNO bubar le masuk MCA kan senang.

    ReplyDelete
  7. Kadang2x aku tertanya2x, betul ker dia ni anak Bugis???
    Macam pengecut jer... Bangsa vavi dah 'MENJUAL' banyakkkk sangat,
    dia buatr derk jer.. Hehehehe... Takkan punasihat 20% xder cara nak hajau?
    Aisei men najib, kalau macam tu buang duit jer ler kau ni... bertenggek2x dah masalah kau ni... Teruk kau nie.. Meh lha bawak berubat dengan guru mursyid2x ker.. kena sihir kau nie..... Hahahaha.... Sihir duit dan sayang pangkat!




    ReplyDelete
  8. "..walaupun kita tahu bahawa mh17 terhempas akibat ditembak, kita tak akan menuduh dan menyalahkan sesiapa sehingga siasatan selesai...bla bla bla". Siasatan selesai? Tahu ke bila siasatan akan selesai? Nak tunjuk bahawa m'sia masih boleh sabar walaupun dh dikenakan berkali2? Nk beri seberapa bnyk lg diplomasi agar dipuji dunia? Najib lupa, alpa dan lalai bahawa sudah tiada negara yg nk tunjuk dia baik dan dipuja puji oleh negara lain. Dunia sekarang ialah apa juga kepentingan perlu direbut walaupun terpaksa membunuh ratusan @ ribuan orang. Semua konflik menuntut pertumpahan darah. Najib nk berbaik sangka apa lagi? Duduklah di masjid @ surau jika rasa tak dpt laksanakan amanah menjadi ketua negara. Beri kpd yg tahu jalankan amanah dan tidak penakut serta tidak perlu puji-pujian. Tegas, cerdik, berani dan tak takut mati adalah keperluan seorang pemimpin hebat.

    ReplyDelete
  9. tu la pilih playboy lagi jadi PM yg dia tau memujuk dan merayu je lah ha ha ha ha tapi lebih baik playboy dari peliwat

    ReplyDelete