Tuesday, April 12, 2011

Sarawak: Ayat-ayat bangang


Portal mana menjadi pilihan penulis itu?




Apa yang pelik apabila seorang Presiden parti seperti Dato' Sri Najib turun berkempen di Sarawak bagi menambah semangat jentera kerja BN?

Tidaklah menghairankan jika blogger Pakatan menggambarkan bahawa kehadiran Dato' Sri Najib di Sarawak adalah tanda bahawa BN berada di dalam keadaan cukup terdesak untuk mengekalkan majoriti 2/3. Tetapi adalah sesuatu perkara yang pelik bila portal yang kononnya pro kepada BN menggunakan perkataan yang mengatakan bahawa Najib turun ke Sarawak untuk menyelamatkan BN di Sarawak.


Sebagai sebuah portal yang allignment nya cenderung kepada BN mengapa harus terikut ikut dengan propaganda yang digunakan oleh media pembangkang? Sesungguhnya, propaganda yang digunapakai oleh pembangkang di Sarawak hanyalah untuk menunjukkan bahawa tidak ada kerja sama erat di antara Najib dan Muhyiddin. Dan tidak hairanlah sekiranya media pembangkang menggunakan pendekatan ' Sarawak kalah, Muhyiddin Perdana Menteri'. Propaganda ini hanyalah untuk melaga-lagakan kerjasama erat di antara Najib-Muhyiddin yang selama ini terbukti digeruni oleh pembangkang setelah tumbangnya Pakatan pembangkang di dalam beberapa siri pilihanraya kecil.


Lebih pelik mengapa portal tersebut tidak mengatakan bahawa kehadiran Anwar Berahim di Sarawak selama berminggu-minggu adalah tanda bahawa Pakatan berada di dalam cukup terdesak sebagai menunjukkan bahawa ideologi politik mereka masih lagi relevan dan diyakini rakyat Sarawak? Adakah penulis portal itu tidak perasan dengan keadaan ini atau buat-buat tidak perasan dengan keadaan ini? Mengapa tidak pula dipersoalkan tempoh panjang Anwar berada di Sarawak sebagai satu tanda gerunnya beliau untuk pulang ke Semenanjung di dalam keadaan rakyat inginkan penjelasan berhubung isu video seks? Terlepas pandang atau sengaja tidak ingin dipandang?


Ayat yang mengatakan bahawa Najib turun ke Sarawak adalah untuk menyelamatkan BN di Sarawak adalah secara tidak langsung menggugat kredibiliti Muhyiddin yang akan disifatkan oleh pembangkang bahawa sebagai tidak mampu untuk menerajui jentera kempen BN di Sarawak dan tidakkah ini sebahagian daripada propaganda pembangkang untuk melagakan kedua-dua pemimpin tersohor BN ini?


Sayugia diingatkan bahawa di dalam detik yang semakin menghampiri hari pembuangan undi yang bolehlah disifatkan sebagai hari 'peperangan', pilihan yang ada cuma dua iaitu HIDUP atau MATI. MENANG ATAU KALAH?


Apa yang di tulis di Free Malaysia Today janganlah terus dibawa pendekatannya di portal ini kerana biar pun tuan tulisnya adalah nama yang sama tetapi barang perlu diingat bahawa pegangan dan ideologi politik jelas berbeza..Jangan keliru dengan identiti diri sendiri!!

2 comments: