Thursday, July 23, 2009

Fatwa atau bisikan syaitan?



Aku agak hairan dan rasa macam dibodohkan oleh orang orang bodoh di dalam PAS. Orang orang yang mengaku alim dan bebas mengeluarkan fatwa tiba tiba jadi bebal dan dungu untuk mengeluarkan sebarang pandangan tentang peristiwa Melayu-Cina yang bernama Nizar yang telah mengikuti istiadat seorang Cina yang telah mati di Shah Alam.

Agak pelik orang orang PAS yang mengaku alim dan sewenang-wenangnya kata orang orang UMNO kafir, pengikut ayah Pin dan komunis tiba tiba jadi bebal apabila Nizar berdiri macam orang bodoh lagi dungu pegang lilin dalam istiadat tersebut. Dalam parlimen sekalipun tak pernah aku lihat mana mana ahli parlimen Cina baik dari DAP mahupun MCA malah MIC sendiri yang mengangkat tangan berdoa sekiranya ada mana mana ahli parlimen Islam yang meninggal dunia sebaliknya mereka hanya tunduk bertafakur untuk seketika.

Nik Aziz langsung tak mahu jawab apabila ditanya oleh wartawan tentang isu ini sebaliknya mengalih kepada persoalan kerajaan negeri Perak yang kononnya dirampas oleh Barisan Nasional. Nak kata dungu Nik Aziz nampak macam aku celupar sangat tapi takkan beliau tak faham dengan soalan semudah itu. Kalau dulu tanpa insuran mulut katakan orang UMNO kafir kenapa tiba tiba mulut seolah terkunci rapat tidak mahu menjawab soalan berkenaan insiden ini? Tidak dapat wahyu atau tiada bisikan syaitan untuk mengeluarkan fatwa?

Wahai kaum Melayu, kamu lihatlah sendiri apa yang sedang orang orang PAS lakukan. Dulu PAS tidak seteruk dan sedungu ini. Semuanya terjadi kerana campurtangan seorang budak dari Permatang Pauh yang kemaruk kuasa. Apakah PAS masih mahu bersekongkol dengan orang orang yang kurang siuman dari PKR dan DAP daripada bersatu bersama UMNO yang mampu membacakan talkin dan menghadiahkah fatihah kepada mereka kelak?? Jangan biarkan syaitan tersenyum kegembiraan akibat kedunguan kita. Mudah mudahan Allah akan memberi petunjuk kepada pengikut pengikut PAS agar terhindar dari bisikan syaitan yang berpanjangan.

1 comment: