Wednesday, October 13, 2010

Rais-Rocky: Akan kita damaikan mereka

Semua bloggers tahu akan salah faham yang berlaku di antara Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan dan blogger tersohor tanahair, saudara Rocky. Rasanya tidak perlulah kita panjang-panjangkan isu ini kerana bukanlah masa yang sesuai untuk kita bertelagah sesama sendiri. Ianya hanya berkisar kepada soal salah faham dan emosi yang tidak terjangka. Antara Rocky dan Menteri kita ibaratkan seperti aur dengan tebing dan carik-carik bulu ayam. Manusia memang tidak akan lari dari melakukan kesilapan dan alangkah baiknya jika kedua dua pihak dapat mengakui kesilapan masing-masing dan mencari jalan ke arah kebaikan yang pastinya akan menguntungkan semua pihak.

Di ruangan ini, aku mohon janganlah ada pihak yang cuba mengeruhkan suasana dengan sebarang bentuk penulisan atau provokasi untuk menggagalkan sebarang usaha ke arah membetulkan sebarang kesilapan atau salah faham di antara mereka. Aku bersetuju dengan pandangan yang diberikan oleh sahabat blogger justread-whatever.blogspot.com/2010/10/to-rais-and-rocky-shake-hands.html berhubung perkara ini. Secara peribadi aku merasakan kemelut dan perselisihan faham di antara dua nama yang tersohor di bidang masing masing ini akan hanya membawa kepada kerugian kepada semua.

Kita buka lembaran baru dan episod baru dan yang lebih penting kita harus membantu untuk kemenangan Barisan Nasional di Galas dan Batu Sapi dan jauh lebih penting daripada itu membantu memenangi pilihanraya umum ke 13 nanti. Buang yang keruh, ambil yang jernih.

1 comment:

  1. kau ni duduk sebelah mana...org munafik je takde penderian..

    ReplyDelete