Tuesday, April 13, 2010

Hulu Selangor:Perayaan botol

Malam tadi dah diumumkan Zaid sebagai calon PKR di dalam pilihanraya kecil Hulu Selangor pada 25hb ni. Dan kalau tak de apa aral melintang, Barisan Nasional akan umumkan calonnya pada 15hb ni. Hampir semua orang dah tahu dan kalau tak ada sebarang magik atau silap mata calon BN adalah daripada MIC.

Jika keadaan ini berlarutan, maka adalah dijangkakan Hulu Selangor akan menjadi medan tarian botol. Dan taukeh taukeh botol tak kira botol baru atau terpakai akan berlumba-lumba ke Hulu Selangor. Kerana antara dasar yang akan digariskan di Hulu Selangor ini kelak ialah ..BOTOL DIDAHULUKAN, RAKYAT TAK DIPEDULIKAN.

Dan industri mencari botol dijangka akan meningkat dan akan menggalakkan pertumbuhan ekonomi Hulu Selangor sebanyak 6% untuk suku tahun pertama. Selain dari industri mencari botol, industri sampingan iaitu industri bahan lusuh yang dikitar semula juga harus dititikberatkan kerana botol-botol ini jika tidak diuruskan dengan baik akan membawa wabak penyakit demam denggi.

Kandungan alkohol di dalam botol-botol ini juga haruslah dikawal kerana jika berlebihan akan menyebabkan sindrom baring di tengah jalan sambil memegang bendera. Satu kajian telah dijalankan di negeri Perak bahawa akibat dari terlebih botol ini mengakibatkan manusia bertindak di luar tabiee.

Jadi, rakyat Hulu Selangor haruslah memikirkan di antara pemilik botol hitam atau pemilik botol putih yang mana satukah akan menjadi pilihan. Barang perlu diingat bahawa pemilik botol hitam sudah amat biasa dengan botol-botol tanpa mengira jenis botol tetapi pemilik botol putih hanya bijak di dalam menguruskan botol-botol yang ada jenama. Ini adalah kerana pemilik botol hitam asalnya memang dari Hulu Selangor tetapi pemilik botol yang satu lagi dari mana terbitnya tidaklah diketahui asal-usulnya. Khabarnya dari syurga buatan manusia.

16 comments:

  1. Tak pa la orang Hulu Selangor boleh jual botol pulak...

    ReplyDelete
  2. SUNDAL. umno NAK BUANG PRESIDEN mic. bODOH TOLOL NANTI KAMI AKAN AJAR DI hULU SGOR

    ReplyDelete
  3. CALON MIC ADALAH PILIHAN UMNGOK MANA DIA PRINSIP 1 MALAYSIA. CAKAP TAK SERUPA BIKIN

    ReplyDelete
  4. Bila masa UMNO nak buang Presiden MIC?Siapa pun calon BN di Hulu Selangor yang penting BN akan beroleh kemenangan

    ReplyDelete
  5. GILA KHINZIR, BUAT APA P CALON ORANG DARI KELANTAN, TAK ADA KA CALON DARI HULU SELANGOR, MEMANG BONGOK NAK MAMPUS PAKATAN KENCING RAKYAT NI

    ReplyDelete
  6. jebat..kau derhaka pada najib tau. kau taksub pada umno demi kepentingan aper...?
    la ni bn perlu menang. sapa calon pun balun bagi menang. bukannya dok tabur gossip fitnah tau. kao pun nak jadi munafiq kaa...?

    astaghfirullah..

    ReplyDelete
  7. HIDUP G PALANIVEL...minum viski dengan Zaid Ibrahim...

    ReplyDelete
  8. celaka punya pakatan rogol lepas ni boleh lah mat bontot menari ikut tarian LIWAT CAN I FUCK U KEPADA WAN AZIZAH MESTI DAH LALI DENGAN TARIAN LIWAT....CUBA TANYA DIA.....AZMIN PUN TAHU......KENCING DLM SELUAR DIA TAK TAHU APA-APA PUN BUDAK TERENCAT OTAK.

    ReplyDelete
  9. celaka-celako-cilako-Pakatan Rasuah PASTI REBAH DI HULU SELANGOR

    ReplyDelete
  10. SATU.....MELAYU YANG DIKATAKAN PEMINUM ARAK....
    DUA....KALAU YG SATU LAGI TU TAK MINUM ARAK....MUSYKIL ORANG JADINYA....MENYIMPANG DARI KEBIASAAN....
    KAWASAN YANG RAMAI ORANG MELAYU....PASTINYA MAHUKAN ORANG MELAYU...
    WALAUPUN ORANG TU...DAH TUA BANGKA PUN MASIH ISAP BOTOL...MENGALAHKAN ...EHEM2....BEBUDAK YANG TENGAH MENCARI IDENTITI DAN SINAR ISLAM...
    MAHUPUN...YG TERANG TERANG BUKAN MELAYU LEBIH LAGI BUKAN ISLAM....TAK LARAT DAH TENGOK TG. MALIM....MASUK IKUT JALAN LAMA JUMPA ZOO, MASUK IKUT HIGHWAY PUN JUMPA ZOO,SEPANJANG JALAN DARI HIGHWAY KE BEHRANG, KIRA LER SENDIRI, BERAPA BANYAK DA...ZOO KAT SANA...MACAM BANYAK JER RAKYAT NYA... MASJID CUMA ADA SATU....(SATU DI BEHRANG 20202 DAN LAGI SATU HULU BERNAM PUNYER AAA...)
    INI ANTARA ISU PENTING....
    SAL ISU INI, YB JAMAL MENANG KAT BEHRANG....
    DULU 'BN' DAH KALAH KAT HULU SELANGOR, SAL LETAK CALON 'MIC', SKARANG, MASIH TAK SERIK LAGI KER...
    MELAYU TETAP AKAN SOKONG MELAYU...KERANA WALAU BURUK CAMNER PUN PERANGAINYA....DIA MUNGKIN MASIH LAGI MEMELUK UGAMA ISLAM....MAKA ADA CAN NAK BERTAUBAT...LAIPUN ....ADA BEBERAPA ISU LAGI YAN HANYA ORANG HULU BERNAM MEMBAWAK KE KUALA KUBU (ORANG HULU SELANGOR) JER YG TAHU... TAPI MALAS NAK BERSUARA,...KERANA UNDI MEREKA AKAN BERSUARA PADA HARI ITU...

    ReplyDelete
  11. Zaid tu kalangan ilmuan dan ulamak jugak. Sama macam Anwar. Seorang ulamak liwat, sorang lagi ulamak todi. Yg susah hati orang PAS. Nak jerit takbir atau takebeer dalam ceramah.

    ReplyDelete
  12. Laaa rupanya dah lama bincangkan isu Zaid dan botol. Betullah apa yang aku nampak dua tiga hari lepas, kerja-kerja mengedit gambar botol dan gambar zaid. Cut & Paste.. maka jadilah ia.. Kebenaran jelas ternyata. Secara rasminya hari ini aku keluar UMNO, (tapi tengah pikir, kalau aku keluar, nak masuk parti apa pulak??? Tak tido malamaku dok pikir..

    ReplyDelete
  13. Keluar tidak disuruh masuk tidak dijemput..kadang-kadang propaganda akan mengaburi mata tetapi tidak mata hati..Pegangan dan pendirian tidak akan berubah hanya kerana propaganda murahan.

    ReplyDelete
  14. Marah adalah mengikut telunjuk syaitan

    ReplyDelete
  15. Aku pasti BN menang.Hang nak kata apa..katalah.Orang kita bagi satu peluang..dia dok tabur rata rata.PKR sah parti kencing rakyat.

    ReplyDelete