Thursday, April 22, 2010

Bekalan air bertambah kuning

Berita yang dicedok dari TV Kak Enon melaporkan bahawa masalah bekalan air di suatu kawasan di Selangor semakin membimbangkan. Rata-rata penduduk di kawasan itu menjelaskan kepada wartawan TV Kak Enon mereka amat bimbangkan kesihatan mereka sekiranya minum air yang tercemar.

Wartawan TV Kak Enon, menjelaskan kepada penduduk kawasan itu bahawa masalah itu cuma boleh diselesaikan selepas 25hb April dan penduduk kawasan itulah yang akan menentukan warna bekalan air mereka.

Mendengar kepada penjelasan TV Kak Enon itu, penduduk di kawasan itu telah sepakat untuk tidak mengundi calon dari parti berlambangkan mata satu kerana mereka merasakan bahawa masalah air di kawasan itu akan lebih meruncing sekiranya calon dari parti itu memegang kuasa. Mereka khuatir sekiranya calon itu menang, BEKALAN AIR DI KAWASAN ITU AKAN LEBIH KEKUNING-KUNINGAN DAN LEBIH BERBUIH. DAN MEREKA KHUATIR JIKA AIR SEBEGITU DI BUAT SUSU UNTUK ANAK MEREKA ANAK MEREKA AKAN MABUK-MABUK DAN BERBUIH DI MULUT.

Mereka telah sepakat untuk tidak membenarkan walaupun setitik dari air itu masuk ke dalam perut mereka kerana bimbangkan kesihatan mereka. Ini adalah kerana dipercayai air seperti itu akan mendatangkan kesan ketagihan yang teruk dan sukar hendak diberhentikan tabiat ketagihan itu dan ubat yang dipercayai paling mujarab iaitu KY Jelly pun tidak akan dapat mengubat kesan ketagihan itu. Pernah terjadi di kawasan berhampiran mereka, kadang-kadang air itu berubah berwarna menjadi merah tetapi buihnya tetap ada.

Mereka telah sepakat untuk membuat pilihan yang tepat pada 25hb ni. Wartawan TV Kak Enon melaporkan dari Selangor.

No comments:

Post a Comment