Monday, April 12, 2010

Hulu Selangor: Nujum PKR sekadar Nujum Pak Belalang

Pakatan Rakyat akan umumkan calonnya malam ni 13hb April sedangkan Barisan Nasional hanya akan umumkan calonnya pada 15hb April ni..apa yang ada pada tarikh-tarikh tu?Tidak ada apa sebenarnya cuma yang ada jelas menunjukkan pembohongan PKR. Hari tu PKR kata akan letak Zaid sebagai calon sekiranya Barisan Nasional letak Dato' G sebagai calon untuk bertanding di dalam pilihanraya kecil Hulu Selangor. Barisan Nasional masih tak umumkan calonnya tapi Pakatan dan ambil pendekatan untuk umumkan calonnya yang dikatakan Zaid. Kalau ikut rakan blogger ohpolitik.blogspot.com MK Presiden Pakatan dah sebutkan nama Zaid sebagai calon. Macam nujum pulak Pakatan kerana awal-awal lagi dah pilih Zaid sebagai calon kerana Barisan Nasional hanya akan umumkan calonnya pada 15hb.

Sebenarnya, pemilihan Zaid adalah agenda Pakatan semata-mata. Tidak ada suara dari pengundi Hulu Selangor yang mahukan Zaid. Pencalonan Zaid hanyalah untuk memberi hayat politik kepada Zaid. Zaid bukan anak jati Hulu Selangor jadi apa yang relevannya letak Zaid di Hulu Selangor?Kalau ikut Nik Aziz dia dulu pernah kata nak beri ruang kepada anak-anak Kelantan untuk bertanding di Kelantan..Katanya senang berkhidmat kepada rakyat..jadi kenapa Pakatan cakap tak senada dengan Nik Aziz. Adakah tidak ada calon yang layak dari Pakatan untuk diletakkan sebagai calon di Hulu Selangor atau adakah pemilihan Zaid sebagai calon di Hulu Selangor dengan mengharapkan kemenangan yang mana akan melahirkan pengganti Nuar Berahim sekiranya kes liwat tidak menyebelahi Nuar Berahim?

Benar, Zaid keluar dari kepompong UMNO..begitu juga Nuar Berahim..tapi bila kecewa kerana gagal mendapatkan apa yang diinginkan sama-sama menyertai Pakatan...Adakah Pakatan hanya sebagai platform kepada mereka yang kecewa di dalam mengejar agenda politik? Secara ringkasnya.."ZAID DIUTAMAKAN, AGENDA POLITIK DIDAHULUKAN...RAKYAT HULU SELANGOR DIANAKTIRIKAN'.

Begitu jerihnya anak-anak Hulu Selangor yang inginkan pemimpin yang boleh membela nasib mereka. Adilkah pengundi Hulu Selangor kepada tanah Hulu Selangor sekiranya memilih Zaid anak Kelantan sebagai wakil rakyat mereka?Adakah Zaid akan sentiasa berada di Hulu Selangor tanpa pulang ke Kelantan?Bagaimana nasib anak-anak Hulu Selangor sekiranya Zaid bertanding untuk kerusi parlimen Kota Bahru pada pilihanraya umum ke 13 nanti justeru menampakkan apa yang akan dijanjikan oleh Pakatan pada kempen di Hulu Selangor nanti adalah satu retorik kerana Zaid tidak akan selamanya mahu menjadi wakil rakyat di Hulu Selangor yang bukan tanah kelahirannya.

Yang terbaik....calon Barisan Nasional seperti kata Tan Sri Muhyiddin adalah dari kalangan anak jati Hulu Selangor yang sentiasa akan ada bila diperlukan oleh anak-anak Hulu Selangor..Perlu diingat oleh anak-anak Hulu Selangor biarpun CALONNYA DARI MIC TAPI INDUKNYA ADALAH UMNO..PENDUKUNG MELAYU...

No comments:

Post a Comment