Wednesday, June 3, 2009

Muktamar ke 55 PAS – Persediaan PAS untuk menggantikan UMNO????




Berapa punya gila tajuk dekat atas tu tapi itulah yang digambarkan oleh Harakahdaily.net.

Tersedak air yang sedang aku minum bila baca artikel yang berkenaan di portal news milik PAS tu. Berapa punya tinggi angan angan mat jenin yang dipasang ni. Sejak bersekongkol dengan kawan kawan dari DAP dan PKR ni nampaknya PAS pun dah mula dilambung ombak angan angan. Sejak kawan dia dari PKR tu sibuk pasang angan angan nak jadi Perdana Menteri, nampaknya PAS pun tak mau ketinggalan dalam memasang angan angan. Bagus cepat benar PAS belajar dari kawan yang kempunan nak jadi Perdana Menteri tu..bukan belajar apa tapi belajar berangan angan dan belajar kelentong.

Selepas muktamar yang ke 55 nampaknya baru PAS memasang angan angan untuk menggantikan UMNO. Kenapa tidak pada muktamar yang pertama??Sebabnya mudah….semuanya pasal PAS tidak mampu dan sekadar berangan angan.

Kalau terpaksa menunggu hingga ke muktamar yang ke 55 untuk menggantikan UMNO nampak gayanya memang PAS sejak dari dulu memang sebuah parti yang tidak mampu untuk mentadbir. Cuma aku kasihankan penyokong penyokong tegar PAS sebelum ini yang ternyata menyokong kepimpinan yang cukup lemah.

Tunggulah hingga muktamar PAS yang ke 100 juta untuk merealisasikan tajuk di atas. Lena di ulit intan…..

4 comments:

  1. marah nampak muizzudin..jangan marah marah nanti kena jual..sabar mat jenin..teruskan berangan angan..

    ReplyDelete
  2. hahaha... sebenarnye kau tu y sdg marah dan tggu mase tuk dijual... huah3... nyawa d hujung tanduk.. tu je la y bleh aku katekan pada umnosial neh... makin nak kalah... makin lagi bukak pekong sendiri... nati dah jatuh semua bangkai dari umnosial yang masih tergantung cam pelepah pisang dah mati ni...baru la kau mereng sorang2... mgkin jebat y berkokok ni akan jd taruhan ayam sabung... layak tuk tadi bahan pelagaan jer... pastu mampos...jd bangkai... hahahaha... kelakar betol la bila baca blog org celik yg mate nye satu cam dajjal ni... melayu la konon... sejarah umno y konon bela org melayu tu pn dah memang banyak jual darah melayu.. tapi melayu cam kau ni la yang jd tukang pikul beban.. huhu... kesian3...

    ReplyDelete