Friday, June 26, 2009

Kerajaan perpaduan UMNO-PAS: Kaum lain jangan campurtangan

Baru saja selesai baca portal Harakahdaily, hati aku jadi panas macam terkena panahan petir. Hitam si tampuk manggis sibuk kata dalam portal tu bahawa Pakatan Rakyat tidak berminat langsung untuk bekerjasama dengan UMNO untuk membincangkan tentang kerajaan perpaduan yang disuarakan oleh pemimpin PAS. Yang si tampuk manggis ni memekak nak campurtangan apa pasal. Dalam isu kerajaan perpaduan yang dicadangkan oleh segelintir pemimpin PAS yang masih tahu sayangkan MELAYU tidak timbul soal campurtangan dari PKR mahupun DAP. Ianya hanya tentang keinginan untuk membela nasib MELAYU.

Sukalah aku ingatkan di sini, ruang bicara kerajaan perpaduan hendaklah kita hidupkan semula. Ianya harus dibuka kepada sesiapa yang masih merasakan yang diri mereka masih MELAYU. Kita buang jauh jauh pandangan dan fahaman politik seharusnya kita membicarakan tentang halatuju Melayu yang terus ditekan sekarang ini. Jangan kita biarkan si sepet putih telur dan si hitam tampuk manggis memperbodohkan kita yang terlalu asyik berpolitik dan melupakan tentang kepentingan untuk MELAYU bersatu padu. Akhirnya, kita pasti dimamah jika kita terus leka dan alpa.

Nik Aziz, dulu aku tidak ambil peduli sangat pasal orang tua ini. Pasal semua orang kata dia alim ulamak. Tapi sekarang aku makin meluat pulak tengok muka orang tua ni. Banyak sangat tuduhan dia pada UMNO sekarang ni. Sampai kata UMNO dan komunis sama saja dan orang orang UMNO sama seperti ahli ajaran sesat. Rupa rupanya baru aku sedar sekarang ni, Nik Aziz bukanlah ulamak seperti yang disangka tapi hanyalah tukang karut cerita dan ular dalam semak. Lagi banyak dia bercakap lagi banyak yang salah. Maka benarlah kata orang alim yang sebenar bahawa setinggi tinggi ilmu adalah ilmu tidak tahu. Tidak seperti Nik Aziz yang seolah olah macam tahu semua tapi semuanya hanyalah khayalan setelah digoda oleh syaitan.

Sejauh mana benci pun Nik Aziz pada UMNO dan ahli ahlinya tetapi beliau kena ingat kita tetap sesama saudara ISLAM. Andaikata, tiba masa Nik Aziz mengadap illahi aku rasa aku salah seorang umat ISLAM yang akan menyedekahkan fatihah kepada beliau sebagai sesama ISLAM. Mengucap kalimah yang sama dan berkiblatkan kaabah yang sama. Mampukah Lim Kit Siang dan sekutu Nik Aziz yang bukan Islam berbuat seperti mana saudara Islam baik di dalam PAS dan UMNO lakukan?? Tidak sedarkah Nik Aziz tentang perkara ini atau sengaja buat buat tidak sedar?? Atau Nik Aziz sendiri gagal melawan godaan syaitan yang mungkin menawarkan beliau jawatan untuk membenci UMNO sebenci bencinya??

Anwar Ibrahim??Bagaimana??Tidak lebih dari seorang perosak bangsa. Lupakan saja dia ni..

No comments:

Post a Comment