Saturday, March 21, 2009

Siapa yang berani bersekongkol dengan calon calon bebas di Bukit Selambau??


Malam ni seperti biasa penulis melawat sekeliling kawasan Bukit Selambau..melihat lihat keindahan Bukit Selambau selain dari meninjau apa yang sedang berlaku di Bukit Selambau ni menjelang pilihanraya kecil pada 7 April ni..namanya pun pilihanraya kenalah mendengar kempen pilihanraya biarpun kempen yang entah apa-apa..dalam kesibukkan menjelang pilihanraya ni kenalah bekerja kuat takkan nak melepak dekat padang golf macam sesetengah orang biarpun bola tinggal 3 biji aje..penulis cuma nak jadi insan yang bertanggungjawab dari melepak di padang golf. Sampai bila nak mendongak bila memukul bola.

Sambil melawat kawasan pilihanraya, penulis ada bertemu dengan beberapa orang yang kononnya sibuk berkempen..entah untuk siapa yang dia kempen penulis sendiri kurang pasti, pasal di Bukit Selambau ni ramai sangat yang tawarkan diri jadi calon. Siapa yang tak mahu kalau menang imbuhannya bukan kecil..jadi exco kerajaan negeri..Kau orang tak nak ke? Berbalik pasal jumpa orang yang penulis sebutkan tadi..dia dengan penuh yakin kata calon calon bebas ni dah ada orang yang nak beli. Siapa beli siapa tidaklah penulis tahu. Kalau tahu pun takkan nak kasi tahu..apa barang. Agaknya betullah kata Husin Lempoyang dalam cerita 3 Abdul, berniaga orang lebih untung dari berniaga unta..woww!!

Bukan tujuan penulis nak mencari siapa yang nak beli siapa..Penulis sekadar nak beri nasihat dan pandangan..kalau nak dengar kalau tak nak lu punya suka..Semua orang tahu, kalau calon bebas ni menang dalam pilihanraya pada 7 April ni akan jadi exco kerajaan negeri..Penulis tak rasa calon calon bebas ni akan menyertai mana mana parti selain dari parti yang memerintah negeri Kedah ni..siapa yang nak menolak rezeki dan penulis tak berminat nak salahkan mereka. Cuma penulis merasa agak pelik apalah perlunya berjumpa dengan calon calon bebas ni dengan niat dan tujuan yang penulis sendiri keliru. Mana mungkin dia orang akan menyertai mana mana parti yang tidak boleh memberikan mereka sebarang kedudukan.

Musibah yang akan terjadi kalau calon calon bebas ni membawa hal ini kepada pengundi dalam kempennya. Nanti macam macam hal dan spekulasi yang akan timbul. Nasihat penulis kalau nak bertindak gunalah akal. Jangan sampai senjata makan tuan..Cuma ada yang penulis sedang fikirkan tentang pilihanraya kecil Bukit Selambau ni..ramai sangat calon bebas yang menawarkan diri..Rasanya macam ada muslihat dari pihak tertentu. Agak agaknya apa..mainan politik yang semua orang boleh baca..Siapa yang tak boleh nak baca alamatnya umur pendek!!!

No comments:

Post a Comment