Sunday, October 27, 2013

Adoilah..siapalah yang menulis teks ucapan dan penasihat PM??


Bijak-bijak..New Politics der..Melingkup ek!!!

"Kita kehilangan kuasa di Pulau Pinang kerana Barisan Nasional terlalu bagus"

Itu kata Presiden Barisan Nasional berhubung kegagalan Barisan Nasional untuk mengekalkan kuasa dan menawan semula Pulau Pinang di dalam pilihanraya umum yang lalu.

Benarkah kita terlalu bagus di Pulau Pinang atau kita sebenarnya sekadar menjadi mangsa kerakusan Cinabeng yang mahu melebarkan  dan mendominasi kuasa pemerintahan di Pulau Mutiara itu?

Tambah Presiden Barisan Nasional itu, kelemahan sistem penyampaian maklumat berkenaan dasar dasar kerajaan juga merupakaan faktor penyumbang kepada kejatuhan kerajaan Barisan Nasional di Pulau Pinang.

Aduhai..celaru benar bunyinya kenyataan Presiden Barisan Nasional ini. Adakah ini juga pendekatan NEW POLITICS seperti yang diperkenalkan oleh Saaifuddin Abdullah suatu ketika dahulu? Untuk rekod Saifuddin Abdullah MELINGKUP di dalam PRU ke 13 dan pemilihan UMNO yang baru lalu.

Yang Jebat faham, kita kehilangan kuasa kerana Melayu sudah semakin berpuak puak dan Cinabeng semakin menunjukkan kesatuan. 

Di Melaka, adakah Ali Rustam kecundang kerana beliau terlalu bagus semasa menjadi Ketua Menteri sedangkan cukup jelas dan nyata bahawa penolakan Cinabeng adalah merupakan punca kepada kekalahan Ali Rustam..

Sebaik keputusan PRU yang lalu diumumkan kita semua diperkenalkan dengan kata-kata APA LAGI CINA MAHU di dada-dada akhbar. Kita juga termangu dengan kata-kata TSUNAMI CINA..

Adakah Presiden Barisan Nasional sudah lupa akan hakikat itu?

Baca JUST READ DI SINI untuk kupasan yang lebih dalam..

p/s: Jangan Presiden UMNO celaru macam Saifuddin Dollah sudahlah ye..!!! Masa untuk merubah Jabatan Penerangan dan JASA? SETUJU!!!!!

2 comments:

  1. Apa lagi Saifuddin Abdullah mahu?

    ReplyDelete
  2. Ini bahasa sarkastik tu...dia nak perli seseorang atau sesebuah parti secara tersirat. Bila kena batang hidung pedihnya terasa sampai ke hulu hati.

    Bagi kebanyakkan orang politik bahasanya tidak sama dengan maksudnya.Bak kata pepatah pukul anak sindir menantu, sapa makan cili dia rasa pedasnya.

    ReplyDelete