Tuesday, April 24, 2012

Dulu karipap kini ais krim..segala jenis makanan

     

Siapa yang pernah terlupa akan karipap semasa suatu perbicaraan suatu ketika dahulu. Kita semua dikejutkan dengan pendedahan saksi utama bahawa beliau telah dihidangkan dengan karipap selepas adegan terlarang itu terjadi.

Kini sekali lagi kita digemparkan dengan satu lagi jenis makanan atau mungkin juga minuman..AIS KRIM.

Sama ada karipap atau ais krim yang digambarkan ianya bukanlah sesuatu yang lucu untuk diperkatakan tetapi kita lebih ingin mengetahui sama ada benar-benar berlaku perilaku 'memakan' ais krim di dalam video yang didakwa akan meletuskan lahar gunung berapi jika didedahkan.

Perihal perilaku kejadian terlarang itu berlaku bukanlah sesuatu yang baru kita dengar. Ianya sudah menjadi bualan ramai orang cuma ianya ditepis dengan begitu angkuh oleh pihak tertentu. Ianya seringkali dikaitkan dengan konspirasi terancang yang didakwa untuk membunuh karier politik individu tertentu. Tidak kurang juga yang dengan berani mencabar untuk pihak yang dikatakan terlibat dalam kegiatan 'makan ais krim' itu untuk mendakwa yang menyentuh isu itu di mahkamah.

Ianya berlanjutan hingga ke satu tempoh yang panjang sehinggalah ke hari ini tanpa sebarang pembuktian dan tanpa sebarang penafian yang benar-benar dianggap munasabah untuk mengiakan atau menafikan kejadian itu.

Apa yang didedahkan oleh seseorang yang rapat dengan orang yang didakwa melakukan makan ais krim itu tentulah boleh dinobatkan sebagai pengakhiran kepada segala teki teki yang sekian lama tidak berjawab.

Cuma Jebat acap kali terfikir sebaik mana sekalipun bukti yang ada PENAFIAN pasti akan dilakukan oleh orang yang memang terkenal dengan penafian biarpun bukti amat jelas di depan mata. Di tambah pula dengan sokongan daripada rakan rakannya yang secara jelas sekadar membuat penafian untuk kepentingan politik. Jika video dan segala cctv gagal dijadikan bukti sahih apalah gunanya kita berlumba lumba untuk mengejar kemajuan dalam bidang sains dan teknologi.

Tetapi kita sesungguhnya cukup hairan di dalam bidang perubatan, pihak yang menafikan bahawa video dan cctv tidak boleh dijadikan sebagai bukti sering pula mendapatkan perubatan di mana-mana hospital yang teriring dengan kemajuan sains dan teknologi.

Jika dahulu kebuncitan perut diguna pakai sebagai alasan untuk membuat penafian apakah kali ini kita akan dapat mendengar bahawa darjah kepanjangan sebagai punca untuk membuat penafian yang akan dilelong di seluruh negara.

Kita cukup sedar bahawa yang didakwa melakukan kejadian itu seboleh mungkin menolak dan menbuat penafian untuk melepaskan bahu dari tanggungan beban yang amat sangat tetapi kita tidak sedar bahawa ada orang yang suka suka menutup mata dan telinga untuk membuat penafian bahawa yang wujud di dalam video itu adalah BOSS mereka.

Bukan soal etika dan tingkahlaku moral yang menjadi perjuangan mereka tetapi perjuangan membela boss mereka adalah segalanya kerana di dalam hati telah disematkan rasa dan harapan bahawa jika boss menduduki kedudukan tertinggi BISA SAHAJA AKU MENJADI KAYA RAYA DAN SENANG LENANG TANPA PERLU BERUSAHA MENCARI NAFKAH. KEBAJIKAN!!!!

6 comments:

  1. Eskrim konekto pulok...kali nie..ontah lerr!

    ReplyDelete
  2. kak jiza doktor..mana nak isap ice cream laki dia..jijik..so laki dia cari siapa yg sudi..lumayan habuannya..laki pempuan tu..bacul so..fikir2kan la

    ReplyDelete
  3. sapa laki pompuan yang makan ice cream tu?????? Jawab jangan tak jawab, saman jangan tak saman. Ada bran?????

    ReplyDelete
  4. woi,
    gua suka lagu 'keju dan singkong', he he he

    ReplyDelete
  5. jebat,
    apam tak ade ke? kalau ade, cari apam yang gebu dan naik sikit, barulah best.

    ReplyDelete
  6. Current analyses manerrrr???

    ReplyDelete