Saturday, August 6, 2011

PAS malu-malu kucing dlm isu serbu gereja



Gua puas intai-intai akhbar dan portal rasmi PAS. Dalam isu JAIS serbu gereja lidah rasmi PAS tu macam ayam berak kapur dalam membuat ulasan. Sekadar melepaskan batuk di tangga.

Tapi dalam isu BERShit dan isu kononnya ada desakan dalam UMNO yang mahu Najib letak jawatan, lidah rasmi PAS tampak macam tak cukup ruangan nak tulis. Kalau boleh isu tu saje nak dituliskan.

Gua setuju dengan Agendadaily news yang dipetik sebagai berkata bahawa dalam isu JAIS menyerbu gereja ni PAS gagal mengambil sebarang pendirian. Ada benar dengan apa yang Agendadaily tuliskan bahawa mungkin takut kehilangan undi, PAS menjadi ayam bulu balik...berdolak dalik.

Wali selipar takkan senyap je dalam isu ni? Mungkin tengah tunggu ilham apa yang harus dikatakan dan mungkin tengah tercari cari apa fatwa yang sesuai.

Mudah je fatwanya..HARAM TETAP HARAM. Takde kompromi dalam soal agama. Aduhh malulah kalau perkara semudah ni PAS tak boleh ambil pendirian.

4 comments:

  1. Pas dah siapkan skrip untuk salahkan UMNO.

    ReplyDelete
  2. Wahai Pas.... dalam hal ini, baru lah tuan/puan patut berdemo.... pi ikut bershit hari tu buat apa? Kenapa timbul hal macam ni, tak berdemo depan gereja tu? Ada Berani?????????

    ReplyDelete
  3. puak pas hanya berani sesama agama saja lagipun depakan tahu surga da neraka inilah berkat dari sembahyang hajat ke atas najib la ni dah kena batang hidung sendiri awat takut masa isu bershit bukan main jantan membelaa ambikkau

    ReplyDelete
  4. kesian PAS.....
    di mana HUDUD....
    dimana kebajikan islam
    umat islam yang memerlukan kebajikan daripada
    pemimpin islam mereka
    yang mereka pilih
    yang mereka sanjung.....

    ReplyDelete