Thursday, March 3, 2011

Merlimau: Pengundi Merlimau suka Yuhaizad


Orang-orang di Merlimau nampaknya suka benar dengan Yuhaizad...Yuhaizad merupakan seorang anak muda yang cukup disegani di Merlimau. Segak dan cukup layak untuk menjadi calon.

Tetapi pada orang Merlimau, Yuhaizad cuma layak menjadi calon dan bukan Yang Berhormat bagi DUN Merlimau. Orang dan pengundi Merlimau rasakan yang lebih layak sebagai Yang Berhormat mereka adalah Roslan Ahmad.

Seperti yang umum tahu melalui pendedahan blogger, Yuhaizad pada suatu ketika suka menukar kerja dan selalu tuang kerja. Hebat. Tempoh bekerja selama 8 jam pun Yuhaizad tak mampu sempurnakan apa pula kerja sebagai Yang Berhormat yang memerlukan pengorbanan masa selama 24 jam. Kalau tugas selama 8 jam dianggap berat..bersediakah orang Merlimau untuk membayar elaun kerja lebih masa kepada Yang Berhormat yang suka ponteng kerja?

Sepatutnya di dalam ceramah beliau, Yuhaizad harus berkata ' Sekiranya saya di pilih. saya akan berkhidmat kepada rakyat Merlimau selama 8 jam itupun jika mampu'. 'Kalau saya kerja lebih masa siapa pula yang akan bayar overtime saya'?

Tahniahlah pada Yuhaizad kerana dipilih menjadi calon. Menjadi calon pun sudah satu kelebihan kepada Yuhaizad. Orang Merlimau kalau mahu berurusan sila pastikan berurusan dari jam 8 pagi hingga jam 5 petang. Selepas masa itu dikira over time.

Duduk di kuarters kerajaan dan akhirnya melawan kerajaan. Hebat sungguh anak muda yang bercita-cita tinggi.

Logiknya, kerja sebagai Yang Berhormat tidak siapa yang akan mengambil kedatangan jadi adalah lebih mudah untuk 'ponteng kerja'. Patutttttttttttttlah bersungguh benar berkempen ke sana ke mari.

Lepak bro lepak....!!!

1 comment:

  1. BOLEH PARTNER DENGAN MAKROP LA MAMAT SEKOR NI...JENIS MUKA MAT SABU

    ReplyDelete