Tuesday, February 16, 2010

Akhirnya Pemuda UMNO menjadi hero?

Jebat mendapat perkhabaran dari orang kuat Ketua Pemuda UMNO Malaysia berkenaan dengan demo aman yang akan diadakan esok di Kedutaan Australia untuk membantah dan menyerahkan memorandum bantahan terhadap 50 orang MP Australia yang menggesa kerajaan Malaysia menggugurkan tuduhan liwat ke atas Nuar Berahim. Jebat yang tak pandai soal perundangan ni pun hairan..kes liwat ni siapa lawan siapa? Saiful lawan Nuar ke Kerajaan Malaysia lawan Nuar? Siapa plaintif dan siapa defenden? Yang si bodoh 50 orang MP ni nak menyemak kenapa pulak?Menyemak tu satu hal tapi sapa pulak yang menjemput bahalol 50 ni masuk campur? Kata orang tua-tua..nak cari yang salah cari puncanya...Lagipun dia orang ni mat salleh..setakat main-main jubo ni mana ada hal..

Berbalik kepada jemputan dari orang kuat Ketua Pemuda UMNO Malaysia ni (siapa eh Ketua Pemuda UMNO Malaysia..Jebat hampir-hampir lupa pasal selama ni Pemuda UMNO nampak macam dah jadi macam stok beku dalam peti ais tu). Sebenarnya Jebat dah dapat jemputan untuk ke demo aman tu dua hari lepas dari rakan-rakan. Baru malam ni Jebat dapat jemputan dari orang kuat Ketua Pemuda UMNO Malaysia tu. Khabarnya PERKASA terlebih dulu membuat rancangan demo aman ni. Tak kisahlah siapa dulu. Akhirnya bergerak jugak Pemuda UMNO ni setelah nyenyak tido berbulan-bulan lamanya. Ada blog yang kata Pemuda tumpang aktiviti PERKASA. Jebat rasa ada benarnya. Dah macam-macam hal berlaku, Pemuda tak pernah ke depan untuk bersuara. Tido nyenyak sampai berdengkur meleleh air liur basi pulak tu. Kalau Pemuda UMNO pusat macam ni, macam mana agaknya Pemuda UMNO Bahagian dan Pemuda UMNO Cawangan? Sibuk main futsal dan bersihkan tanah kubur ke?Kan ke itu antara aktiviti wajib Pemuda UMNO..Soal perjuangan ni..simpan-simpan je lah ye..

Jebat ada menghubungi seorang kawan untuk ajak dia meninjau-ninjau demo yang akan diadakan tu. Selamba dia jawab.."Kalau setakat Pemuda UMNO yang buat adalah 30 orang yang datang" ceh..lahanat betul jawapan kawan Jebat tu walaupun Jebat tergelak sakan dengan jawapan dia. Ada benarnya..Tapi mengikut sumber yang boleh dipercayai program esok akan melibatkan PERKASA. Kalau PERKASA memang ramai yang akan turut serta dalam program tu. PERKASA dah banyak kali membuktikan yang mereka mampu menarik orang ramai turut serta dalam program yang dia orang anjurkan. Agaknya pasal tu lah Pemuda UMNO Malaysia kelam kabut nak turut serta. Boleh jugak tumpang semangkuk jadi popular kan.

Tak apalah..Jebat nak gosok baju untuk ke program tu esok. Mestilah kena gosok kemeja linen kan nak join Pemuda UMNO Malaysia..dah kira uniform tu...hehehe..Gurau je..manalah Jebat ada baju linen..rakyat marhaen macam Jebat tak mampu nak ada baju tu..Parpukari khabarnya ada banyak baju linen..hehehe...gurau je bro...jumpa di sana salam cium tangan Ketua Pemuda UMNO Malaysia..huhuhu..Mana nak patuk?

5 comments:

  1. ye arr bro..jom aaa esok...salam cium tangan

    ReplyDelete
  2. Layakkah pemuda UMNO di pangil hero kalau menengek diatas usha orang lain ?.
    Hilang selera den.

    ReplyDelete
  3. KJ harami ni mana ada otak punya! Bingai dan bengap nak mampos!

    ReplyDelete
  4. woi patuk patuk jugak? Akhirnya ada yang nak buat demo aman. Jom ler join.Kalau nak join kena pakai bj pemuda UMNO ker?

    ReplyDelete