Sunday, December 6, 2009

Timbalan Ketua Pemuda PAS Kawasan Marang kata UMNO akan mati tanpa wang



Timbalan Ketua Pemuda PAS Kawasan Marang yang juga anak Hadi Awang (eh kroni rupanya) kata 'nyawa' UMNO bergantung pada wang ringgit dan tanpa wang UMNO akan susah..itu kata dia..

Anak Hadi Awang ni kata macam ni masa dia buat sumbangan di Marang Terengganu..Jebat nak tanya dia kalau wang ringgit tu tak penting apa perlu dia buat sumbangan dalam majlis tu..Tak cukupkah kalau dia sekadar buat doa minta kesejahteraan rakyat Marang..Lagipun bukan ke PAS pakar dalam buat doa dan juga dah sediakan syurga untuk rakyat. Kalau UMNO buat seumbangan PAS akan kata sebagai gula gula politik jadi Jebat nak tanya kalau PAS buat sumbangan nak panggil apa?

Kalau wang ringgit tu tak penting apa perlunya si tua kutuk Nik Aziz sibuk mengharapkan royalti minyak dari kerajaan persekutuan..biarpun berbuih mulut kerajaan persekutuan terangkan pada dia tentang isu royalti minyak tu dia tetap berkeras nak kan royalti tu sampai doakan bala pada Perdana Menteri kalau tak kasi..Aduhai..siapa yang berani kata tidak pentingnya wang ringgit? Benar iman dan nikmat Islam itu penting dan Jebat tidak mahu sanggah pendapat itu cuma disebalik itu wang ringgit juga penting untuk kehidupan di dunia..

Kalau wang tak penting..takkan MENANTU DIPILIH SEBAGAI CEO!! Satu Malaya dah tahu..

PAS cakap tidak serupa bikin!!

2 comments:

  1. Nak tambah. Kalau wang tak penting takkan kutip wang selepas PAS berceramah??

    -Mat Sabu-

    ReplyDelete
  2. Salam Anon, betul apa yang anon cakapkan tu..Jebat terlupa yang PAS akan sediakan petugas dan plastik tiap kali berceramah..Nak bayar penceramah sambil menyusahkan orang yang datang mendengar ceramah..Igatkan ikhlas sangat penceramah PAS...Eh penting juga duit rupanya pada PAS..

    ReplyDelete