Thursday, February 17, 2011

Tun Mahathir berbanding Nik Ajis?


Ada beberapa orang blogger di dalam artikel terbaru mereka membuat perbandingan antara mantan Perdana Menteri Tun Mahathir dan Mu Shit PAS, Nik Ajis.

Rasa nak tergolek sakit perut dan pecah perut pun ada bila dua orang individu ini dibuat perbandingan. Siapa yang tidak kenal Tun Mahathir? Jangankan dalam Malaysia bahkan satu dunia mengenali dan kagum dengan kebolehan Tun Mahathir. Sampai ada yang kata "Ingat Malaysia ingat Mahathir.

Kebetulan aku baru pulang dari Jakarta dan Bandung. Semasa di dalam perjalanan pemandu pelancong yang membawa aku menerangkan betapa kagumnya rakyat Indonesia dengan Malaysia disebabkan Malaysia mempunyai seseorang yang bernama Mahathir Mohammad. Dan aku sengaja mengambil kesempatan bertanya kepada pemandu pelancong itu ' Bapak kenal sama Nik Aziz?' Dia jawab 'Tidak kenal bapak'.Kah Kah Kah.

Kalau pusing saja di Kuala Lumpur dan Malaysia, pandang kanan pandang kini semuanya hasil usaha Tun Mahathir. KLCC, KLIA, Litar Sepang dan bla bla bla semuanya kerana usaha dan kebolehan Mahathir.

Nik Ajis? Apa yang telah disumbangkan pada Malaysia bahkan pada Kelantan..Kalau aku tanya pada Gomo tentu ini jawapan Gomo..'Ingat Nik Ajis, Ingat Selising dan Perupok' Kah kah kah.

Tapi jangan lupa..'Ingat Nik Ajis, Ingat Din Puduraya'..Kah kah kah..

Bagaimana agaknya kalau Nik Ajis menghadiri mesyuarat di Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu? Kah Kah Kah..

Jangan sampai Nik Ajis cakap pulak dalam mesyuarat tu ' Demo undi PAS demo masuk syurga' Kah kah kah...What is PAS? PAS is when you passed away...you go to heaven...Kah Kah Kah...

Selipor Selipor!!!

1 comment:

  1. Komen yang menjatuhkan maruah org islam sendiri... Sah lu punye entry nie Xbetul... Menghina org... Menzalimi sesama islam... aku cakap nie Xder kene mengena dgn politik... Just pandangan seorang rakyat yg berjiwa rakyat tanpa memilih pandangan politik...

    ReplyDelete