Saturday, February 12, 2011

Merlimau:Sampai bila bulan nak jadi bongok?


Dalam pada sibuk nak dekat Pilihanraya Kecil Merlimau, aku sebenarnya kesian dengan PAS...Kalau Keadilan taik letak calon, satu gerombolan besar pencacai taik hijau PAS turun ke lapangan bagi sokongan kepada calon PKR tapi kalau calon PAS yang bertanding adalah selai dua anggota Keadilan taik datang beri sokongan.

Dalam sejarah sudah berpuluh tahun PAS berjuang..jalan sendiri...menyifatkan DAP sebagai syaitan dan macam-macam lagi..PAS berjaya menawan Kelantan tanpa sokongan daripada sekutu PAS sekarang DAP dan PKR. Semuanya kerana kekuatan PAS..bukan kerana pengaruh Nuar Berahim...bukan kerana Kit Siang.

Kit Siang dan Nuar Berahim sekadar penumpang tuah kepada perjuangan PAS. Kalau nak harapkan DAP dan PKR sampai ke sudah Khalifah Guan Eng dan Khalid Gagap takkan jadi Ketua Menteri dan Menteri Besar..

Yang lebih bongok adalah PAS dengan rela hati untuk menyerahkan mahkota Perdana Menteri kepada Nuar Berahim (macam serah mahkota malam pertama lah pulak)..Puak taik hijau PAS bertepuk sakan bila Nuar Berahim kata yang dia akan jadi Perdana Menteri.

Bongok..pencacai taik hijau ni semudah itu lupakan Hadi Awang dan lain-lain pemimpin bulan yang sudah sekian lama berjuang. Dalam benak kepala pencacai taik hijau PAS, tidakkah merasakan Hadi Awang yang sepatutnya jadi Perdana Menteri dan bukan Nuar Berahim..PAS sudah terlalu banyak berkhayal seperti pungguk rindukan bulan..Bulan tak tiba, pungguk jadi bongok.

Di Merlimau, Sam Ketot pulak tiba tiba nak mencalonkan diri sebagai calon..Nasib baik PAS tak terus bongok menyerahkan kerusi Merlimau pada PKR..PAS jadi lembu, PKR jadi sapi..Siapa yang berjuang dan siapa dapat nama...??

Ada beberapa DUN di Kelantan sudah dimiliki PKR..Kalau Nuar Berahim jadi Perdana Menteri, jawabnya wali selipar sendiri belum tentu akan ada kerusi..

PAS jangan terus jadi bongok..Kalau ikut hayat perjuangan PAS ibarat ayah dan PKR ibarat anak..Nampak gayanya si anak sedang membongokkan ayah!!!!

No comments:

Post a Comment