Sunday, January 31, 2010

Nuar dah makin goyang

Kisah ahli parlimen PKR nak lompat parti nampaknya isu baru yang Nuar mainkan dan dendangkan kepada umum untuk menutup kegoyangan dia untuk menghampiri hari perbicaraan liwat yang semakin hampir dan tak boleh nak elak. Bayangkan satu negara tunggu perbicaraan liwat ni. Pasal semua sedar..perbicaraan liwat ni sebagai satu penanda aras kepada Nuar sama ada karier politik dia akan terus subur atau terus berkubur. Malah, keputusan kes liwat ni juga sebagai satu penanda aras hidup mati PKR dan Fuckatan. Secara dasarnya, Fuckatan tidak pernah memperjuangkan rakyat sebaliknya hanya untuk memenuhkan keinginan peribadi pucuk pucuk pimpinan. Nuar dengan kegilaan untuk menjadi Perdana Menteri, N.Ajis perlukan Nuar untuk menghalang kemaraan Hadi Awang dan DAP dengan keinginan untuk bangsanya.

Kisah ahli Parlimen PKR nak lompat parti ini seperti yang kita semua tahu adalah IDEA BODOH Nuar untuk pelan 16 September yang tak menjadi. Pelan 16 September yang Nuar agungkan kononnya ahli-ahli Parlimen BN nak melompat sampai kes kejar mengejar di Taiwan sekarang menjadi taik yang terpalit di muka Nuar. Nilah kata orang 'meludah ke langit dan percik air di dulang terkena muka sendiri'. Terbaru Nuar kata Ahli Parlimen Indera Mahkota disogok dengan habuan oleh ahli Parlimen BN untuk melompat parti. Nuar dengan bangga kata dia tengok sendiri sms yang dihantar kepada Ahli Parlimen Indera Mahkota tu. Soalnya, kalau betul itu yang Nuar nampak dengan mata kepala sendiri kenapa dia tidak dedahkan sms tersebut pada umum setidak tidaknya buat satu sidang akhbar. Mengenali cara Nuar, dia seorang tukang karut yang amat terkenal dengan cerita cerita mitos dan khayalan. Agaknya memang macam ni tabie orang yang suka pintu belakang. Khayalan.

Kes Zahrain dan khalifah Guan Eng di Pulau Pinang, Nuar katakan ada agenda tersirat dan mainan politik UMNO jugak. Itu jalan mudah Nuar untuk tutup kelemahan Fuckatan di Pulau Pinang dan juga sebagai usaha Nuar untuk kurang hangatkan kes liwat dia. Serampang dua mata..Dua dua pun boleh depan belakang sama saja. Zahrain kata khalifah Guan Eng ni suka robohkan gerai gerai peniaga Melayu. Itulah Melayu Pulau Pinang ni kenapalah lembab sangat pilih mangkuk ni jadi Ketua Menteri. Mangkuk ni di Melaka dah macam sampah yang orang Melaka sendiri tak mahu. Kalau betul dia handal tak perlu dia bertanding sampai ke Pulau Pinang. Orang Melaka dah tahu sangat ragam Guan Eng ni cuma orang orang Melayu Pulau Pinang tersilap langkah membenarkan dia berkuasa di Pulau Pinang. Tak apa pilihanraya umum ke 13 nanti buat pembersihan semula.

Jalan mudah Nuar untuk tutup cerita kebusukan PKR dan Fuckatan yang dah macam telur tembelang. Jalan mudah salahkan UMNO. Inilah satu kebusukan Nuar yang melampau. Majikan dia dulu UMNO, menjadi Timbalan Perdana Menteri dulu pun atas tiket UMNO. Pencen yang dia dapat pun atas tiket UMNO. Itupun dia masih nak salahkan UMNO. Nuar ni spesies yang tak tau kenang budi. Yang penting jangan termakan dengan dakyah murahan Nuar ni. Naik mahkamah 2hb ni jangan goyang Nuar. Semua orang tunggu kes kau ni. Kau buatlah cerita apa pun..2hb tetap akan sampai. Kes ambil Saiful sebagai PA agenda UMNO jugak ke? Tidur sambil mimpi 2hb ye Bang Nuar.

p/s: ramai yang tanya Jebat pasal artikel Jebat sebelum ni yang bertajuk 'syukur' tu. Untuk makluman artikel 'syukur' tu adalah nukilan sahabat baik Jebat bernama 'Gunung Jati' dari Melaka. Menghargai penulisan Gunung Jati, Jebat postkan artikel itu di laman blog ini. Bukit Mandi Angin? Cari-carilah di mana letaknya Bukit ni ye..

No comments:

Post a Comment