Saturday, January 9, 2010

Macam macam jenis musibat


Jari musibat mana yang suka tuding tuding? Musibat macam ni yang akan penuhkan NERAKA

Ramai sangat yang jadi musibat di dalam isu penggunaan kalimah Allah.. Yang bakar gereja dah terang terang musibat tetapi tangan yang suka tuding tuding jari pada kerajaan adalah satu lagi musibat yang suka ambil kesempatan untuk temolok politik dia orang.

Benar, tidak semua puak sebelah sana yang tuding jari pada kerajaan tetapi ada segelintir mulut yang macam betina suka suka tuding jari pada kerajaan seolah olah kerajaan yang menggalakkan dan beri lampu hijau untuk meneruskan api kemarahan rakyat terhadap isu penggunaan kalimah Allah ini. Inilah susahnya kalau syaitan dah duduk bertakhta di hati, akan sentiasa berburuk sangka sesama manusia dan hati menjadi sebusuk bangkai walaupun masih bertubuhkan manusia. Apabila kerajaan tegaskan akan menggunakan ISA untuk menghalang mereka yang terlibat untuk mewujudkan keganasan terhadap isu kalimah Allah ini, puak sebelah sana kata ISA tidak perlu digunakan. Yang tak kena dengan bontot dan acuan jumud kau orang terus kau kata tak boleh. Ini yang jadi masalah besar.

Ada pulak puak sebelah yang kata, hanya mereka yang dilindungi berani mengambil tindakan membakar gereja. Siapa yang dia maksudkan? Siapa yang beliau maksudkan menjadi pelindung kepada pembakar gereja tersebut?. Yang membakar gereja tersebut pun kita tidak tahu siapa dan masih bebas diluar sana kenapa harus menuding jari pada kerajaan? Mulut dan tangan yang suka dituding tuding pada orang lain ini jauh lebih bangsat daripada si pembakar gereja. Mungkin si pembakar gereja tidak hipokrit lantas menterjemahkan tindakannya tetapi yang main tuding tuding nampak sangat hipokrit yang suka mengambil kesempatan di dalam keadaan dan golongan seperti ini hanyalah selayaknya menjadi sampah di dalam masyarakat.

Orang yang suka tuding tuding jari ini eloklah kita tuding je jari atas dahi dia..Ala bahasa mudah...tunjalkan aje jari atas dahi musibat ni..dah tua bangka tak reti reti bahasa..Jenis musibat macam nilah..

2 comments:

  1. SLM BRO...KITE TONYOH2 JEK DAHI DIA SEMPAI BELOBANG KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  2. Bro, satu aje ubat yg terbaik utk mengawal penyakit ini sebelum ia merebak jadi wabak yg tak terkawal ialah 2nd Ops Lalang.

    ice.

    ReplyDelete