Wednesday, July 4, 2012

Antara nampak bijak dan benar-benar dungu

BERSAWANG..Itu antara ayat yang sesuai diguna pakai untuk blog Jebat yang agak lama terbengkalai. Semuanya dek kerana rasa muak kepada dunia politik yang seakan tidak ada kesudahan. 'Aku betul dan kau salah' 'Aku Islam dan kau kafir kerana tak menyertai aku'. Ayat yang tampak begitu keterlaluan itu sudah menjadi sebati dan sentiasa meniti bibir sebahagian daripada kita, umat Islam Malaysia. Kegilaan apakah ini? Adakah kita lupa semuanya akan kita tinggalkan bila dijemput Pencipta?

Politik biarlah tidak sehingga menggadai hukum agama. Politik janganlah sampai menghancurkan ukwah sesama Islam.

Hari ini jari Jebat terpanggil sekali lagi untuk mencoretkan sesuatu dek kerana ketidakfahaman Jebat akan perangai manusia yang tidak akan berubah.

Di minda gerombolan yang menggelarkan diri mereka Pakatan, nama isteri Perdana Menteri seakan menjadi satu kemestian untuk dibusukkan. Jebat merasa simpati kepada DS Rosmah Mansur yang tiada penghujung menjadi mangsa hentaman gerombolan Pakatan.


Di dalam pada rasa muak pada politik terkadang Jebat tersenyum sendirian bila mengenangkan perangai dan tingkahlaku gerombolan Pakatan. Sampaikan ada di kalangan sahabat Jebat yang berkata 'daripada kau melayan bebudak Pakatan baik kau layan budak-budak tadika'.

Ada benarnya dengan saranan sahabat Jebat itu. Hari ini, gerombolan Pakatan membuat onar yang pada pandangan mereka nampak intelek tetapi sebenarnya antara keadaan yang cukup dungu di mata rakyat. Kelakar. Ini antara propaganda dan perang saraf yang paling bengap pernah dikeluarkan.

Adakah dengar sekadar 'crawler' Ekspresi Remaja Bersama Perdana Menteri sudah menjadikan DS Rosmah Mansur seorang Perdana Menteri? Aduh..kata orang Melaka..kalau bodoh sekalipun janganlah tunjukan yang kau tu bodoh.

Entah dari mana dan siapa yang mengajar gerombolan Pakatan untuk menggunakan propaganda ini Jebat sendiri tidak pasti tetapi kalau ketam mengajar anak berjalan lurus tentulah gerombolan Pakatan mendapat idea bodoh ini daripada bapa ketam Pakatan.

Mujurlah DS Rosmah tidak berkata ' bukan saya dalam TV tu kerana saya berisi sikit berbanding yang dalam TV tu' macam bapak ketam gerombolan Pakatan berkata ' perut saya tidak sebuncit itu di dalam video gusti lembut dengan China Doll.

Lagipun kita jangan terlupa kepada kenyataan seorang pimpinan gerombolan yang mengatakan bahawa video adalah sekadar besi yang tidak boleh dijadikan saksi. Aduhai..dunia politik yang nampak intelek tapi cukup dungu dan tidak diberikan ilmu. Gila Gila Gila..

Tahniah kepada gerombolan Pakatan kepada serangan terhadap DS Rosmah hari ini yang sekadar menampakkan betapa dungunya pemikiran kalian.

Jika anda dungu anda jangan fikir rakyat Malaysia dungu seperti anda. Sedarlah, rakyat sedang mentertawakan betapa dungunya gerombolan Pakatan.

Jika beginilah kemampuan anda, jangan katakan Putrajaya menjadi Perdana Menteri untuk hospital sakit jiwa di Tampoi pun belum tentu layak.

Baca penjelasan berhubung dakwaan dungu gerombolan Pakatan terhadap DS Rosmah DI SINI

2 comments:

  1. Biar apa jua rintangan,cabaran dan tentangan ,akan kami pertahankan "F.L.O.M" yang teramat kami kasihi.

    Kasih sayang kami tidak pernah berbelah bahagi kepada "F.L.O.M" yang tak ternilai jasa dan pengorbanannya.

    Semoga "F.L.O.M" sentiasa anggun di mata dunia

    ReplyDelete
  2. Bro,
    aku perturunkan sebuah puisi nukilan prof emeritus dato' dr sheikh omar abdul rahman untuk tatapan semua. harap dapat pengajaran dari sini.- john white

    SUCCESS FOR ME
    KEJAYAAN UNTUK DAKU

    Let others lead small lives, but not me
    Biarlah orang lain hidup cukup makan, tapi bukan aku

    Let others argue small matters, but not me
    Biarlah orang lain bergaduhan perkara remeh temeh,
    tapi bukan aku

    Let others cry over small hurts, but not me
    Biarlah orang lain menangis susah sikit-sikit, tapi
    bukan aku

    Let others leave their future in other people's hands,
    but not me
    Biarlah orang lain menyerahkan nasib mereka
    bulat-bulat di tangan orang lain, tapi bukan aku

    For I know
    Kerana aku tahu

    That I was born a perfect 10 per 10
    Bahawa aku dilahirkan genap 10 per 10

    That I was born to succeed
    Bahawa aku dilahirkan untuk berjaya

    That success is my birthright
    Bahawa kejayaan itu hak kelahiran ku

    That if it is to be, it is up to me
    Bahawa untuk sesuatu berlaku terpulang pada aku

    Now I demand my birthright
    Kini aku tuntut hak kelahiran ku

    I'll do my best and Allah will do the rest
    Aku akan buat sedaya upaya, insyaAllah aku akan dapat
    segala-gala

    ReplyDelete