Saturday, November 14, 2009

Duit tak berkat mana nak jadi



Heboh orang kata Nik Ajis nak pergi haji dengan disponsor oleh orang tertentu atau dengan bahasa musibat dengan duit rasuah.

Soal rasuah tu satu isu cuma Jebat terfikir yang Nik Ajis sebenarnya tidak dapat undangan dari Allah untuk menjadi tetamunya..Itu yang jelas..Kalau benar benar dapat jemputan untuk jadi tetamu susah bagaimanapun pasti akan mendapat pertolongan dari Allah. Kalau sampai dah batalkan tu maksudnya tidak mendapat jemputan untuk menjadi tetamu. Dah duit tak berkat mana nak jadi tetamu.

Itu isu yang pertama..Isu yang kedua..Si tua kutuk yang mengaku alim ulamak ni dah berapa kali pergi haji? Tak pernahkah kepala otak si tua kutuk ni terfikir dengan kemampuan yang dia ada tak bolehkah dia hantar orang orang miskin kat Kelantan tu menunaikan fardu haji? Kalau setakat kerjakan haji tu nak tunjukkan pada orang Kelantan yang dia tu alim baik tak payah..Ngabeh kan boreh jek..Patutlah tak dapat undangan untuk menjadi tetamu Allah.

Sampai bila semua orang PAS nak sedar yang mereka sedang di kencing dengan air kencing yang cukup hanceng oleh si tua kutuk yang jual agama..

2 comments:

  1. Dahsyat sungguh you punya kutuk..Ingat sikit saudara..Mohd Asri (asrirahman@gmail.com)

    ReplyDelete
  2. apa bezanya dengan orang yang mengaku ulamak yang mengutuk orang lain sebagai syaitan dan kafir? mana yang lebih teruk? mengutuk tingkahlaku atau mengutuk sehingga mengkafirkan sesama Islam? Itulah siapa suruh sampai berbai'ah talak tiga sampai bilalah jadi pak turut!!!-jebatberkokok-

    ReplyDelete