Saturday, April 18, 2009

Penanti - BO LAYAN


Dalam berkira kira semasa bawak kereta untuk ke Putrajaya, aku berfikir fikir untuk mencadangkan agar BN dan UMNO tidak meletakkan calon untuk pilihanraya kecil DUN Penanti. Tahu tahu Dato’ Sri Najib umumkan untuk tidak menolak kemungkinan BN tidak meletakkan calon untuk bertanding kerusi di Penanti tu. Satu Malaysia beb..Pemimpin dan rakyat bersatu suara.

Pasal tak nak letak calon di Penanti ni bukanlah nak tunjuk pada rakyat yang BN atau UMNO takut untuk berdepan dengan PKR. Tetapi BN dan UMNO bukanlah parti yang bodoh nak melayan kerenah orang yang tengah kemaruk untuk jadi PM tu. Ada yang lebih penting untuk dilaksanakan oleh BN dan UMNO sebagai PARTI PEMERINTAH. Aku rasa kalau ekstrimis PKR nampak perkataan PARTI PEMERINTAH ni mahu jugak meleleh air liur. Mana tidaknya boss dia orang dah kempunan nak buat kerajaan baru kononnya pada 16 September 2008. Ohh lama dah tu..Cerita basi dan macam tin kosong. Penghuni di Tanjung Rambutan pun boleh buat rancangan macam tu. Sebagai parti pemerintah ada baiknya BN dan UMNO memberi fokus yang lebih untuk menangani permasalahan ekonomi yang melanda sekarang ni. Jauh lebih baik berkhidmat kepada rakyat daripada melayan PM yang tak jadi tu. Inilah kenyataannya, BN dan UMNO sentiasa memberi penekanan untuk berkhidmat kepada rakyat dan negara berbanding dengan Pakatan Rakyat yang terlalu kemaruk berpolitik semata mata walaupun politiknya hanya tertumpu kepada memenuhkan kehendak individu yang sentiasa kempunan nak jadi PM.

Ayuh BN dan UMNO kita khususkan langkah untuk membela rakyat. Biarlah dia orang menang percuma di Penanti. Kalau dia orang kemaruk nak berkempen biarlah dia berkempen di Penanti. Apalah guna melayan orang yang tidak memikirkan kepentingan rakyat. Biarlah mereka berdepan dengan rakyat di Penanti. Aku rasa pengundi di Penanti pun tidaklah bodoh seperti yang mereka gambarkan. Biarlah rakyat sendiri yang menjadi penentu apakah rakyat rela membenarkan perkataan rakyat di gunakan untuk kepentingan individu.

Kita serahkan pada rakyat. Biar sampai rakyat kata BO LAYAN pada mereka. Tidak meletakkan calon bukanlah menunjukkan kita penakut tetapi menunjukkan kita waras dalam membuat keputusan sebagai PARTI PEMERINTAH. Orang yang merengek rengek samalah seperti kanak kanak yang sentiasa mintakan perhatian. Sekali sekala perlu juga diajar dan dirotan.

No comments:

Post a Comment