Friday, June 28, 2013

Tutup Jonker Walk..sepatutnya dah lama dah!!!


KALAU di peringkat kerajaan pusat Zahid Hamidi begitu tegas dalam tuturkata dan tindakannya, apa yang kurang pada Ketua Menteri Melaka yang baru, Datuk Idris Haron.

Kata orang ibarat bayi yang baru bertatih dan baru setahun jagung, Idris sudah berani untuk mengambil tindakan tegas yang pada hematnya perlu dilaksanakan.

Penutupan Jonker Walk untuk memberikan laluan yang lebih selesa kepada pengguna jalanraya yang dilakukan Idris baru-baru ini memberikan reaksi kurang selesa di kalangan pimpinan DAP yang pada mereka   tindakan itu adalah sebagai langkah 'balas dendam' kepada pengundi Cina yang tidak memberikan undi kepada Barisan Nasional.

Pada Jebat secara peribadinya tindakan Idris itu mungkin bersifat serampang dua mata. Pertama, untuk memberikan keselesaan kepada pengguna jalanraya yang sering terbeban dengan masalah kesesakan lalu lintas di situ dan keduanya mungkin ingin memberikan pengajaran kepada pihak tertentu supaya tahu MENGENANG BUDI.

Atas kapasiti sebagai Ketua Menteri Melaka, Jebat menyokong penuh tindakan Idris. Jika benar Jonker Walk menyesakkan tutup sahajalah. Apalah gunanya kita menyenangkan rakyat di kawasan parlimen tertentu sedangkan seluruh rakyat Melaka dan pelancong yang datang ke Melaka terbeban dengan kesesakan itu. Amat wajar tindakan Idris. Kita harus mengutamakan majoriti daripada minoriti.

Lagipun sudah sampai masanya, kerajaan negeri Melaka menyedari siapa dan pengundi kawasan parlimen manakah yang memberikan mandat kepada Barisan Nasional untuk terus memerintah Melaka.

Kalau hendak membantu, membantu pada yang memerlukan dan tahu mengenang budi. Intai-intailah kami pengundi di Jasin kerana Jasin merupakan kubu kuat BN di Melaka. Kami tidak pernah menghampakan BN.

Kalau perlu buka sahaja tapak perniagaan seperti Jonker Walk di Jasin. Setidak-tidaknya kami orang-orang Jasin tahu mengenang budi dan rela melakukan apa sahaja untuk mengekalkan kuasa BN di Melaka.

Pedulikan apa yang orang  akan katakan kerana penat berbuat baik sekalipun mereka tetap 'menghukum' kerajaan BN Melaka. 

'Amarah marah' kami  orang Jasin terus menggelegak apabila menyaksikan bagaimana Tok Ali diaibkan oleh pengundi yang tidak tahu mengenang budi.

Ayuh Tok Deris..kalau banyak lagi yang perlu ditutup..tutup sahajalah. Jangan beri muka..Kami akan menyokong penuh tindakan Tok Deris.

Dah lama perlu di tutup dan sebenarnya dah lama perlu di ajar kepada mereka yang tidak tahu mengenang budi!!!

5 comments:

  1. PETALING STREET TU PUN SEPATUTNYA DITUTUP...

    ReplyDelete
  2. JOnker Walk itu elok diteruskan cuma kuat kuasa waktu operasi dan jangan dibesarkan lagi kws yg ada.....Elok di buka satu lagi Jonker Walk di Jasin..mana tahu boleh menyaingi Jonker Walik yg ada...atau buka di Sg.Duyong,namakan Tuah Walk !....

    ReplyDelete
  3. Saya orang Kedah sangat berbangga dengan KM Melaka.Kedah nampak setakat ini tidak seberani DSIdris Harun.Kuota perumahan dari 70% untuk bumi,30% non bumi era DS Azizan,kini 70% non bumi,30% bumi.Alasan Mukhriz ialah non bumi punya kuasa beli lebih dari bumi.Benda yang bersusah payah DS Azizan buat utk melayu,dirungkai dihancur begitu sahaja.Harap pagar,pagar makan padi.

    ReplyDelete
  4. Aku setuju jonker ditutup.xda menda yg boleh dibanggakan kt jonker tu.brg cikai xda kualiti.aku sokong tutup gak petaling street.

    ReplyDelete
  5. Syukur Alhamdulillah ada pemimpin Melayu/Islam yang berani macam YB KM Melaka kita ini! Tengoklah Chinatown Petaling St itu, penuh jenayah barang palsu (penjualnya menggerunkan, macam geng kongsi gelap) dan maksiat PELACURAN, termasuk warga asing! Saya lihat pelacur-pelacur ini berdiri dengan berani di luar hotel-hotel kecil di situ - sedangkan Malaysia ini NEGARA ISLAM!

    Maka, makin jahat si PENGGANAS/SAMSENG macam KONGSI GELAP DAPigs ini! Asyik nak gertak BUMIPUTERA Melayu/Islam dan Bumiputera lain, terutamanya yang juga Islam! Pemimpin Bumiputera Melayu/Islam dan Bumiputera lain, jangan tunjuk takut lansung kepada ancaman berterusan dan makin GANAS DAPigs ini – bahkan baik kembalikan segala hak BUMIPUTERA termasuk DEB termasuk hak perumahan untuk Bumiputera di tanah-tanah kerajaan, perniagaan dan biasisiwa khas.

    Di Israel, yang asyik bunuh, penjara dan menindas Bumiputera Palestin, termasuk dengan mengambil hanya imigran Yahudi dari merata cerok, dan memberi hak istimewa termasuk perumahan dan pendidikan, untuk bangsa Yahudi dari askar (yang tiada Bumiputera Palestin) - tak juga dihentam si pencinta "demokrasi dan hak asasi manusia" dari Barat (kononnya - bahkan Israel si penjajah ganas ini adalah sekutu kuat si Barat hipokrit laknat)! Si Ban ki-moon dari UN dan birokrasinya, rata-rata pro-Barat-Zionis; jadi kita janganlah sampai takut sangat pada gertakan "demokrasi/hak asasi manusia" SAMPAH Barat-Zionis!

    Juga rejim si Cina penjajah Singapura yang menindas Bumiputera Melayu/Islam - juga dibela oleh sekutu kuatnya, si Barat-Zionis!

    MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

    (PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAPigs/PKR/Red beans militiaPIGS durjana yang sekarang meniru gelaran saya sebagai “Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung” untuk mengelirukan pembaca – mereka juga telah menyamar dengan identiti dan tulisan saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM kita, dan juga saya seolah bersikap lucah, dan saya telah repot terus ke KDN dan Wanita UMNO!)

    ReplyDelete