Tuesday, January 10, 2012

Kalau begini perilaku muslimah 'FREE PUN AKU TAK MAU'



Muslimah? Rasanya terlalu besar gelaran yang diberikan kepada orang yang mengaku sebagai muslimah parti yang dakwa mereka memperjuangkan Islam tetapi hakikatnya tidak lebih dari penari 'pom-pom'. Cuma yang membezakan keduanya hanyalah dari segi pakaian dan penampilan.

Jika seringkali orang mengaitkan orang-orang Islam yang lemah imannya dengan kata-kata Islam cuma pada nama dan budaya mungkin video di atas inilah yang menjelaskan perkara tersebut.

Tidak cukup dengan perlakuan yang sama sekali tidak mencerminkan nilai-nilai seorang Islam apatah lagi seorang perempuan Islam yang budi dan tabieenya harus sentiasa terpelihara ditambah pula dengan kata-kata kesat.

'Mampus UMNO' yang disebut wanita yang tinggi darjatnya ini mungkin merupakan 'zikir' baru yang boleh melayakkan seseorang untuk masuk ke syurga.

Tidaklah kita mahu menyentuh kepada soal cahaya atau nur di muka wanita ini kerana bukanlah kerja kita untuk menilai seseorang tetapi dengan pandangan mata dunia tidak ada langsung sinar jernih di muka wanita ini.

Sahabat Jebat ada berkata tetapi tidaklah Jebat faham akan maksudnya 'BAGI FREE PUN AKU TAK MAHU'.

4 comments:

  1. KALAU BAGI FREE AKU PUN MAHU,SAPA TAK MAHU BENDA FREE MACAM TU CHE OI,DAH LAH TUTUP LITUP SEMUA, HANG TAK MAU LAGI KALAU BAGI FREE.

    ReplyDelete
  2. Tilawah haram begini harami pula.pok ...nik..pork niky.

    ReplyDelete
  3. Aku tak mau..aku mau macam Jeniffer Lopez..wakakakakka

    ReplyDelete
  4. geli tengok, sanggup musibat2 pas junjung topeng muka anwar atas kepala? snggup mrk pakai topeng muka nwar jugak? apa nak jadi la dgn dia orang ni?

    jika dia orang betul2 tengok siapa naik turun lift pergi kongkek china-doll tu, tentu dia orang tk hingin nak julang pemimpin utema pr tuh!!

    heee..jijikla dok puja gambar nwar!! sah dah otak mrk ni terliwat!!

    ReplyDelete